-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny e-Golf er priset
Volkswagen offentliggjør i dag prisen på nye e-Golf. Det får trolig frem smilene hos Opel Norge.

Nye e-Golf skal koste fra kr 299.300, en økning på 37.000 i forhold til dagens modell. Men viktigere er nok forholdet til den antatte hovedkonkurrenten, Opel Ampera-e som overraskende ble priset til kr 289.900.
Dette er pris på rimeligste modeller, uten at vi tar hensyn til utstyr.
e-Golf får en batterikapasitet på 35,8 kWt som er en økning på mer enn 60 prosent sammenlignet med forgjengeren. Men den kommer til kort overfor Ampera-e med en kapasitet på hele 60 kWt.
Omsatt til teoretisk rekkevidde kan e-Golf skilte med 300 kilometer mot Opelens 500 km. Ifølge Volkswagen gir det en rekkevidde under norske forhold på 200-300 kilometer på sommerføre og 150-200 på kalde vinterdager.
Opel opererer ikke med tilsvarende forholdstall, men vi kan anta at den praktiske rekkevidden blir vesentlig bedre enn for e-Golf.
Nye e-Golf har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Nm til sammenligning med 204 hk / 360 Nm hos Opel.
Volkswagen leverer de første bilene til norske kunder i mars, men de første Opel-kundene får sin Ampera-e levert i juni. Regn med lange ventelister på begge modellene.
Se detaljert oversikt over alle viktige konkurrenter til nye e-Golf