-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Priser og gramjakt på MX-5
Kollega Geir A. Wangsmo er i dag i Portugal for å kjøre nye Mazda MX-5. Dermed kan vi også fortelle deg hva prisene på nykommeren blir.

Som forventet medfører avgiftsreduksjon for den nye 1,8-liters motoren at inngangsprisen på nye MX-5 er lavere enn for forgjengeren – faktisk hele 50.000 kroner. Mens du tidligere måtte bla opp kr 319.900 for MX-5 med 1,8-liters motor på 146hk, får du nå en bil med 1,8-liter på 126hk for 296.900 kroner.
Vil du ha bilen levert med 2,0-liter på 160hk, starter prisen på kr 354.900. Samme motor med 6-trinns gearkasse og skinninteriør får en prislapp på kr 383.900.
På slankekur
Tredje generasjon MX-5 har vokst og blitt sikrere enn sin forgjenger. Likevel har den bare lagt på seg 10kg – noe som er ganske bemerkelsesverdig. Årsaken ligger i at Mazda har foretatt en grundig vurdering av alle elementer som kunne lettes, noe som har medført bruk av lettere materialer alle steder hvor dette har vært mulig. Her ser du hvor Mazda har spart vekt:
- Ultra høyfast og høyfast stål i karosseriet og gulv -10 kg
- Aluminiumblokk i 2.0-liters motoren -5,4 kg
- Ny montering av servopumpe og kompressor til klimaanlegget -3,2 kg
- Modifiseringer i styresystemet -0,6 kg
- Innsugningsrør i plastmateriale -2,4 kg
- Sylindertopp i plastmateriale -1,3 kg
- Fremre hjuloppheng i aluminium -3,8 kg
- Bakre bremsekalipper i aluminium -1,5 kg
- Bagasjeluke i aluminium -2,5 kg
- Ny kontrollenhet for ABS og DSC -1,1 kg
- Lettere tak / kalesje -200/400 gram
- Nytt bakspeil -84 gram
Men Mazda har ikke gått på noen kompromisser med hensyn til sikkerhet, derfor har de også måtte legge inn ekstra vekt på enkelte områder:
- Sterkere takstolper foran +5,4 kg
- Nye sidekollisjonsputer i dørene +1,0 kg
- Ny skillevegg bak setene +12,8 kg
- Sidekollisjonsputer +2,3 kg
Mer om Mazda MX-5 kan du lese i desemberutgaven av Bil, eller du kan klikke deg inn på våre tidligere omtaler via linkeboksen oppe til høyre.