-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Stortap for Polestar
Polestar selger flere biler, men må hente penger for å holde driften i gang. Norge står for nesten 6 % av salget i første halvår.
I årets første seks måneder leverte Polestar totalt 30.289 biler globalt. Det inkluderer 1.906 interne biler som brukes av selskapet.
Over 6 % av Polestar-volumet ble levert i lille Norge:
I Norge opplever merket salgsøkning, godt hjulpet av nye modeller og aggressive salgskampanjer i sin nye salgsmodell. Polestar leverte 1.851 biler i Norge i første halvår.
Globalt omsatte selskapet for rundt 14,2 milliarder kroner i første halvår. Opp fra 9 milliarder kroner i samme periode i fjor.
Resultatet for første halvår er minus 1,193 milliarder dollar. Det tilsvarer omtrent 12,53 milliarder kroner.
Polestar måtte ta en nedskriving på hele 739 millioner dollar knyttet til investeringene i Polestar 3 (nesten 7,5 milliarder kroner).
Nedskriving påvirker ikke kontantbeholdningen til selskapet.
Selskapet oppgir å ha likvide midler på rundt 7,2 milliarder kroner.

Dialog med kreditorer
Polestar forsetter å hente penger for å holde driften i gang.
I andre halvår ble et nytt lån på omtrent 10 milliarder kroner etablert, samtidig som de fornyet et annet lån på rundt 11 milliarder kroner.
Halvårsrapporten forteller videre at Polestar har konstruktiv dialog med långivere av et såkalt «club loan» på nærmere 9,6 millarder kroner.
Långiverne har gått med på å justere vilkårene som er satt for hvor mye gjeld selskapet kan ha i forhold til sine totale eiendeler.
Total gjeld i selskapet er per 30 juni er 79,85 milliarder norske kroner, mens egenkapitalen oppgis til 42,8 milliarder kroner.
Polestar skriver at de jobber tett med sin hovedeier Geely Group for å sikre ny egenkapital og lånefinansiering.
Polestar opprettholder målet om å oppnå økning i salget på 30-35 % mellom 2025 og 2027.
Når kommer Polestar 5?
Kommende Polestar 5 nevnes ikke med et ord i halvårsrapporten. På hjemmesiden til Polestar står det at Polestar 5 "lanseres snart".
Modellen er ventet å gå rett i konkurranse med Porsche Taycan, med superrask lading og stor effekt. Nederlanske Autoweek spekulerer i en startpris på 120.000 euro.