-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kunstbil for Vaillant
Hervé Poulain oppfant kunstbilen. BMW rappa konseptet og utviklet det. Det hindrer ikke andre i å ta etter. Nå bruker Honda det for å minnes Michel Vaillant.
WTCC-seien syntes det var på tide å bringe litt andre farger enn sponsor-dekaler inn i serien, så de la opp til en konkurranse med kunstnerisk dekorerte World Touring Biler.
Noen av resultatene ble vist på Goodwood i forrige måned, publikum stemte over dem, og en TCR-utgave av Hondas Civic R vant overlegent.
Men dette er mer enn et fikst maleri, dette bildet mener alvor, og denne helgen skal den ilddøpes på Zandvoort i et Touring Car-løp.
Bilens faste fører er Tiago Monteiro (som allerede har med seg to seire fra seriens åpning på Spa), men denne gangen skal han dele førerplassen med Jean-Louis Dauger, og her begynner egentlig historien.
Dauger er utviklingssjef i Fondation Jean Graton som ble grunnlagt av den samme Graton med det greie formål å bevare alle minner etter (også) den samme Graton.
Nå er ikke denne Graton noen hvem som helst, det var han som skapte Michel Vaillant – en mann som vel har introdusert racing til flere unger enn noen levende racerfører har gjort.
Selve bilen er et resultat av stiftelsens folk, hele bilen er inspirert av en serie Michel Vaillant kunst-trykk som heter A Fond på originalspråket. Der kjører han riktig noe Formel 1-aktig, og er på jakt etter en Ferrari i Monacos tunnel – nokså fjern fra Zandvoort.
Men Hondaen har i hvert fall noe som for evig egentlig tilhører Michel Vaillant: startnummer 13.
Hadde Graton vært i live fremdeles ville sikkert han insistert på å dele jobben til helgen. Men Dauger er ikke noen dårlig sjåfør han heller – vi får se når weekenden er over om både han og bilen fremdeles har det bra.