-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Glattis-debut for ny Dacia
Dette er ikke hverdagskost. Den nye Dacia Lodgy MPVen som skal debutere på Genève-utstillingen i mars, vil bli en potent deltaker i vinterens franske Andros is-løp.
Morsom måte å jukse-vise en stor bilnyhet på. Det er jo ingen som får vite om produksjonsbilen blir seende ut som racerbilen, men det lille vi har sett til nå av årets Dacia-deltaker i Trophée Andros, tyder på at den kommende Lodgy blir en spennende bil.
Årets sesong blir den tredje Andros-runden for Renaults Romania-partner, og akkurat som tidligere, det er egentlig ikke veldig mye Dacia her.
LES OGSÅ: Dacia på glattisen
Bilen er bygget av uavhengige racingfolk, Tork Engineering og Sodemo er to av firmaene som har deltatt. Det hele administrert av rutinerte Renault Sport Technologies.
Og det man har hatt å boltre seg med er altså neste års Dacia-debutant, en MPV som skal hete Lodgy, og en heftig 3-liters, 24-ventils V6-motor fra Nissan.
355 hestekrefter og 7.500 omdreininger (for ikke å snakke om 360 Nm ved 5.500) er litt mer enn hva Dacia vanligvis er vant til, så de finner veien gjennom en ganske spesiell seks-trinns Sadev klikk-klakk kasse. Og, selvfølgelig, firehjulsdrift.
Det skal bygges to biler. Den ene skal kjøres av Alain Prost, verdensmester i Formel 1 fire ganger og til sammen 51 F1-seire. I Andros sammenheng kom han som toer totalt både i 2009 og 2010.
Den andre bilen skal deles av hans sønn Nicolas, som har vunnet elbil-klassen i Andros de to siste årene og en god kompis, Evens Stievenart – som delte førsteplassen med Alain Prost under Superfinalen på Stade de France sist vinter.
Det første løpet går av stabelen den 3. desember i Val Thorens og det er til sammen seks runder før det hele rundes av i slutten av januar.
Andros-bilene er omgitt av et ganske strengt regelverk, så dette er også i veldig stor grad en fører serie. Men det er klart de nye Daciaene kommer til å vekke interesse – det er første gang denne karosseritypen er med.
Bilen er 4001 millimeter lang i denne versjonen, bredde er 190 cm og akselavstanden er 250 – og det stemmer nok med produksjonsmodellen når den kommer. Vekten her er 950 kg og den nøyer seg med en 25 liter stor tank. Ikke et ord om ytelsene.