-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stavanger fortsetter Formel Student
Et av de tre lagene Norge hadde med i Formel Student i fjor kom fra Universitetet i Stavanger. Et nytt lag overtar stafettpinnen.
Vi har nettopp fortalt om det nye Formel Student-teamet fra NTNU. Men det er ikke bare der man fortsetter i fotsporene fra i fjor. Også ved Universitetet i Stavanger har de nå samlet et lag som skal føre fjorårsprosjektet videre.
Christoffer Andersen heter han som er teamsjef (han står fremme, foran bilen, på bildet), og han forteller at de egentlig først er skikkelig på plass nå og at de skal være i full gang så snart klokka har slått 20.13.
Det er med to fra fjorårsmannskapet. Fremdeles husker de sikkert levende hvordan de i fjor var det første laget som kvalifiserte seg, hvordan det gikk som fot i hose, men også hvordan det senere begynte å bli kladdeføre, ikke minst på grunn av noen drivaksler i karbon, som viste seg ganske sprøe.
UIS-laget er forholdsvis beskjedent – der NTNU stiller med nesten 50 mann, mønstrer Rogaland 15.
Det betyr ikke at de regner med mindre innsats. Også her skal bilen bygges på nytt (den på bildet er fjorårets utgave), rammen begynner å bli ferdig konstruert (på skjermen) og man har begynt å tenke på karosseriet.
Nytt av året er at også rammen skal bygges av laget selv. I fjor ble arbeidet på den satt ut eksternt, men nå har allerede flere av deltakerne gjennomgått sveisekurs i høst og står klare som fullbefarne rammemakere. I løpet av julen har de gjort ferdig sveisejiggen, så nå er det bare å sette i gang.
For selv om ikke det store Silverstone-arrangementet finner sted før i første halvpart av juli, begynner det allerede å bli dårlig tid. Ikke minst skal arrangørene ha påmeldingene slik at de kan velge ut de 110 lagene som skal få bli med i år.
Der burde det være gode muligheter både for Trondheim og Stavanger: et av arrangørenes ønsker er å ha med deltakere fra så mange land som mulig. Og i denne sammenhengen er Norge en ganske eksotisk deltaker, ikke minst fordi vi debuterte der i fjor. Så et par lag herfra burde være garantert.
Hvis du går inn på Stavanger-lagets hjemmeside http://www.facebook.com/FSteamUIS vil du også få en følelse av at ikke alt er på plass ennå. Vi regner imidlertid med at det ikke skal ta lang tid før det er mer å fortelle, og vi skal holde dere oppdatert.
(Disse fra fraværende da bildet ble tatt: Dag Olav, Karoline Pettersen, Isabell Dobler Strand, Elias Moland Nirosh, Gophy Langeswaran.)