-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stian Sørlie i ny BMW
Stian Sørlie vil i år kjøre den helt nye BMW Z4 GT3. Han satser også i år på langdistanse racing med 24-timersløpet på Nürburgring som sesongens høydepunkt.
Bilen er basert på den nye BMW Z4, men er kraftig modifisert. Motoren er en V8 hentet fra BMW M3 og yter 80 hk mer enn det hans forrige Z4 gjorde.
Dette i tillegg til en forbedret teknologi på bilen, gjør at Team Schubert og BMW Motorsport akter å virkelig vise muskler mot konkurrentene fra bl.a. Audi, Porsche, Chevrolet, Ford, Ferrari, Aston Martin.
- Jeg er kjempefornøyd med å få lov til å kjøre denne bilen i år. Det har vært trøblete å få finansieringen på plass denne sesongen, og det gjør at jeg foreløpig bare er satt opp i tre løp. Den nye bilen gjør at vi kan kjøre med litt lavere risiko enn tidligere og basere løpsopplegget vårt mer på egne prestasjoner enn hvordan vi må kjøre for å ta igjen konkurrentene, sier Stian Sørlie.
- Jeg gleder meg stort til å komme i gang, og for meg så er det ett mål som gjelder: Jeg skal på seierspallen i 24-timersløpet på Nürburgring. Greier jeg det, så er jeg sikker på at jeg får finansieringen på plass for å kunne delta i flere EM-runder med den samme bilen i løpet av sesongen.”, smiler en svært fokusert Stian Sørlie
Under langdistanseløpene VLN1 og VLN2 og testingen før 24-timersløpet på Nürburgring, vil Stian kjøre sammen med BMWs fabrikksførere fra WTCC og GT. Det er en stor tillitserklæring fra BMW overfor Stian Sørlie som er invitert med på denne fasen av utviklingen.
Selv om hovedfokuset til BMW under årets 24-timersløp blir å slå de konkurrerende merkene, velger BMW å stille med både en Z4 og M3 til start. Dette hever konkurransenivået internt, noe Stian Sørlie setter stor pris på. Han akter å fortsette fremgangen fra i fjor, og prestere bedre enn toppførerne fra BMWs fabrikkteam.
Under 24-timersløpet vil Stian kjøre sammen med Claudia Hürtgen (en av verdens beste kvinnelige racerbilførere), Richard Göransson (flere ganger STCC-mester) og Jörg Viebahn (Stians makker på Nürburgring de siste 3 årene).
Samtlige førere har lang erfaring fra Nürburgring, og det er viktig på et så langt løp på en av verdens mest krevende racerbaner.
Stian skal også være med på flere oppvisningsløp i Norge i 2010 med en BMW M3 fra GS-Bildeler som yter mer enn 600 hk.
- Dette blir mest for lek og moro, men samtidig er det god trening og ikke minst viktig for meg å vise meg frem i Norge også, sier Spydeberg-gutten.
Første løp for Stian Sørlie går av stabelen allerede førstkommende helg på Nürburgring. Dette er et 4-timers løp med start kl 1200.
(Kilde: Pressemelding)