-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Seier til Mads Østberg i Kroatia
Mads Østberg og kartleser Torstein Eriksen i Citroen C3 R5 vant VM-runden Rally Croatia i WRC2-kategorien denne helgen.
Rally Croatia besto av 18 spesialetapper på asfalt på tilsammen 300 km. Rallyet var med i VM for første gang og organisasjonen besto debuten med glans.
Mads forteller om veldig varierende og utfordrende landeveier i flotte omgivelser og håper Rally Croatia har kommet for å bli.
Dette var det første løpet i Mads og Torsteins VM-sesong 2021 og det første WRC løpet etter at de vant Rally Monza og VM tittelen for 2020.
– Jeg har gjort noen tester og kjørt to nasjonale mesterskapsløp, ett i Romania og ett i Ungarn, begge med god kvalitet. Men WRC er et nivå opp, og jeg følte meg litt rusten før start, sier Mads.
Konkurransen i WRC2 har aldri vært større. Tre WRC-førere med seier og utallige pallplasser i WRC kjørte WRC2 denne helgen, foruten Mads var det Teemu Suninen og Andreas Mikkelsen. I tillegg var det også med mange andre talentfulle førere.
– Vi hadde ikke en optimal start, med noen tekniske problemer på SS1, men klarte å sette nest beste tid. Det gjorde vi også på SS2 og fikk en bra seier på SS3. Med unntak av etter SS11 ledet vi løpet derfra og inn, fortsetter nordmannen.
– På papiret hadde vi en komfortabel ledelse før siste dag med fire etapper på til sammen 79 kilometer. Men vi hadde noen tekniske problemer allerede fra den første etappen, som vi ikke kunne rette uten å ha service, og det var ikke service lagt inn på søndag.
– Vi følte presset, og måtte tilpasse oss for å få bilen til mål. Vi kontrollerte ledelsen bra, og klokket inn på siste etappe 23 sekunder før Teemu Suninen, som ble nummer 2, sier Mads.
– Det var en veldig bra følelse å vinne det første løpet i årets VM-sesong for vår del. Jeg må nevne at vi hadde en tett fight med russiske Nikolay Gryazin. Han ledet etter de to første prøvene og fulgte oss som en skygge inntil han fikk et teknisk problem på SS13, og falt ned på tredjeplass. Dessverre krasjet han på den nest siste etappen, da han var i en fight med Teemu om andreplassen.
Andreas Mikkelsen med kartleser Ola Fløene var ikke like heldige i helgen. De hadde en avkjøring allerede på andre etappe som kostet mye tid, men Anders slo tilbake med seier på Power Stage og endte løpet på femteplass i klassen.
Mads avslutter med å påpeke den fantastiske jobben kartleseren gjør, takker Citroen for en fantastisk bil og teamet for den gode jobben som gjøres. Hele pakken er nødvendig for å vinne. Neste løp for Mads og Torstein er Rally Portugal midt i mai.
For Mads Østberg holdt seieren i WRC2-klassen til en niendeplass totalt i løpet. Andreas Mikkelsen endte helt ned på 39. plass.
I WRC-klassen ble løpet en thriller der Toyota-fører Elfyn Evans ledet med 3,9 sekunder på teamkollega Sebastien Ogier og 8,0 på Hyundais Thierry Neuville foran den avsluttende etappen.
Den sjudoble verdensmesteren viste hva han er laget av og knallet til med suverent beste tid på siste etappe slik at han knep seieren i løpet med en margin på 0,6 sekunder til Evans og 8,1 til Ogier.
Dermed har Ogier ledelsen i VM-sammendraget med 61 poeng foran Neuville med 53 og Evans med 51.