-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Monster-Fiesta med 500 Hk
Et raskt blikk på spesifikasjonene til den nye Forden til den amerikanske rally-stjernen Ken Block forteller at dette er en Monster-Fiesta.
Amerikanske Ken Block er en av USAs store rally-stjerner. Nå har fått hjul som bør dra snerken av det meste.
Bilen, en Ford Fiesta, er basert på en Fiesta som deltok i fjorårets europeiske rallycrossmesterskap og klargjort av svenske Olsbergs Motorsports Evolution.
Fra en 2-liters rekkemotor, plassert nord/sør, hentes det ut 493 HK ved 8.000 o/min og et dreiemoment i lastebilklassen, på 750 Nm ved 6.000 o/min ved hjelp av blant annet en Garrett turbo.
Oversatt til ytelser vil det si 250 km/t i toppfart og 0 til 100 km/t på 3,5 sekunder.
Av andre interessante detaljer med den firehjulsdrevne Fiestaen, er at store deler av den er bygget i Kevlar og karbonfibre.
Monster World Rally Team, som Blacks team heter, vil delta i de seks rundene i Rally America, som avsluttes med X Games 16 i Los Angeles i august. Dette løpet ble i 2009 vunnet av Fiesta, men altså ikke med Block bak rattet.
Block kombinerer Rally America med syv runder i FIA World Rally Championship med en Ford Focus RS WRC som er klargjort av M-Sport, som også tar seg av Fords fabrikkbiler.
Les mer om bilen og Ken Block HER
Tekniske data:
Motor: 2.0-liters rekkemotor med Garrett turbo
Effekt: 493 HK ved 8,000 o/min
Dreiemoment: 750 Nm ved 6.000 o/min
Girkasse: 6-trinns sekvensiell
Firehjulsdrift med mekaniske differensialer foran, midt på og bak
15-tommers Speedline magnesiumfelger med Pirelli grusdekk
Forhjulsoppheng: Modifisert MacPherson fjærben
Bakhjulsoppheng: doble gaffelformede bærearmer
4-hjuls skivebremser med 4-stemplers kalipere foran og bak
Karosseri: Tak og dører standard, øvrige plater av Kevlar og karbonfibre
Vekt: 1380 kilo
Akselerasjon: 0 til 100 km/t: 3.5 sekunder
Topphastighet: 250 km/t