-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Monster-Fiesta med 500 Hk
Et raskt blikk på spesifikasjonene til den nye Forden til den amerikanske rally-stjernen Ken Block forteller at dette er en Monster-Fiesta.
Amerikanske Ken Block er en av USAs store rally-stjerner. Nå har fått hjul som bør dra snerken av det meste.
Bilen, en Ford Fiesta, er basert på en Fiesta som deltok i fjorårets europeiske rallycrossmesterskap og klargjort av svenske Olsbergs Motorsports Evolution.
Fra en 2-liters rekkemotor, plassert nord/sør, hentes det ut 493 HK ved 8.000 o/min og et dreiemoment i lastebilklassen, på 750 Nm ved 6.000 o/min ved hjelp av blant annet en Garrett turbo.
Oversatt til ytelser vil det si 250 km/t i toppfart og 0 til 100 km/t på 3,5 sekunder.
Av andre interessante detaljer med den firehjulsdrevne Fiestaen, er at store deler av den er bygget i Kevlar og karbonfibre.
Monster World Rally Team, som Blacks team heter, vil delta i de seks rundene i Rally America, som avsluttes med X Games 16 i Los Angeles i august. Dette løpet ble i 2009 vunnet av Fiesta, men altså ikke med Block bak rattet.
Block kombinerer Rally America med syv runder i FIA World Rally Championship med en Ford Focus RS WRC som er klargjort av M-Sport, som også tar seg av Fords fabrikkbiler.
Les mer om bilen og Ken Block HER
Tekniske data:
Motor: 2.0-liters rekkemotor med Garrett turbo
Effekt: 493 HK ved 8,000 o/min
Dreiemoment: 750 Nm ved 6.000 o/min
Girkasse: 6-trinns sekvensiell
Firehjulsdrift med mekaniske differensialer foran, midt på og bak
15-tommers Speedline magnesiumfelger med Pirelli grusdekk
Forhjulsoppheng: Modifisert MacPherson fjærben
Bakhjulsoppheng: doble gaffelformede bærearmer
4-hjuls skivebremser med 4-stemplers kalipere foran og bak
Karosseri: Tak og dører standard, øvrige plater av Kevlar og karbonfibre
Vekt: 1380 kilo
Akselerasjon: 0 til 100 km/t: 3.5 sekunder
Topphastighet: 250 km/t