-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Monster-Fiesta med 500 Hk
Et raskt blikk på spesifikasjonene til den nye Forden til den amerikanske rally-stjernen Ken Block forteller at dette er en Monster-Fiesta.
Amerikanske Ken Block er en av USAs store rally-stjerner. Nå har fått hjul som bør dra snerken av det meste.
Bilen, en Ford Fiesta, er basert på en Fiesta som deltok i fjorårets europeiske rallycrossmesterskap og klargjort av svenske Olsbergs Motorsports Evolution.
Fra en 2-liters rekkemotor, plassert nord/sør, hentes det ut 493 HK ved 8.000 o/min og et dreiemoment i lastebilklassen, på 750 Nm ved 6.000 o/min ved hjelp av blant annet en Garrett turbo.
Oversatt til ytelser vil det si 250 km/t i toppfart og 0 til 100 km/t på 3,5 sekunder.
Av andre interessante detaljer med den firehjulsdrevne Fiestaen, er at store deler av den er bygget i Kevlar og karbonfibre.
Monster World Rally Team, som Blacks team heter, vil delta i de seks rundene i Rally America, som avsluttes med X Games 16 i Los Angeles i august. Dette løpet ble i 2009 vunnet av Fiesta, men altså ikke med Block bak rattet.
Block kombinerer Rally America med syv runder i FIA World Rally Championship med en Ford Focus RS WRC som er klargjort av M-Sport, som også tar seg av Fords fabrikkbiler.
Les mer om bilen og Ken Block HER
Tekniske data:
Motor: 2.0-liters rekkemotor med Garrett turbo
Effekt: 493 HK ved 8,000 o/min
Dreiemoment: 750 Nm ved 6.000 o/min
Girkasse: 6-trinns sekvensiell
Firehjulsdrift med mekaniske differensialer foran, midt på og bak
15-tommers Speedline magnesiumfelger med Pirelli grusdekk
Forhjulsoppheng: Modifisert MacPherson fjærben
Bakhjulsoppheng: doble gaffelformede bærearmer
4-hjuls skivebremser med 4-stemplers kalipere foran og bak
Karosseri: Tak og dører standard, øvrige plater av Kevlar og karbonfibre
Vekt: 1380 kilo
Akselerasjon: 0 til 100 km/t: 3.5 sekunder
Topphastighet: 250 km/t