-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Grönholms nye arbeidsplass
Det har lenge versert rykter, spionbilder og skisser av Peugeots neste WRC-bil nå som 206 snart skal pensjoneres. I dag har Peugeot endelige sluppet de første offisielle bildene.
Basis for 307 WRC er den heftigste utgaven av 307CC med 180hk. Som rallybil har den vært igjennom en rekke tester og perfeksjonering siden den for første gang eksisterte som kjørbar bil på selveste julaften 2002. Inngående studier på et enda tidligere tidspunkt gjorde at man satset på CC-versjonen framfor en 5-dørsutgave. For selv om den er noe tyngre enn personbilene gjør den ekstra stivheten som er bygget inn i cabrioleten den bedre egnet for sine oppgaver i rallytraseene. Dessuten innføres nye regler for øke sikkerheten i sporten neste sesong som tilsier at minimumsvekt på karosseriet skal være minimum 320kg.
En nyutviklet 5-trinns Hewland gearkasse er plassert like bak motoren og kreftene fra den nyutviklede motoren med betegnelse XU7JP4 fordeles via tre elektroniske styrte differensialer til alle fire hjul. Ytelsene som Peugeot oppgir er ca 300 hk og et dreiemoment på 580 Newtonmeter, men sannheten ligger nok i rundt 20 prosent høyere på begge fronter. Sammenlignet med 206 WRC har 307 WRC den samme bredden mens lengden har økt med nesten 30 centimeter og akselavstanden med 13. Vekten er den samme for begge, minimumsgrensen FIA har satt på 1230kg.