-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå er det pallen som gjelder
Andreas Mikkelsen ser frem til å gå løs på siste halvdel av rallysesongen når det til helgen braker løs med Rally Finland. – En plass på pallen ville vært fantastisk, og det er målet vårt, sier han.
Rallyesset har aldri tidligere forberedt seg så godt til Rally Finland, som han i år kjører for niende gang. Løpet er for øvrig 30. gang han har med seg Anders Jæger i kartleserstolen i VM.
– Rally Finland er kanskje det mest ekstreme løpet på kalenderen med tanke på hva som venter oss. Det går utrolig fort, det er mange hopp, og det er mange blinde krøn. Det er et løp jeg tror alle sjåførene rangerer veldig høyt, alle har en drøm om å vinne her. Min beste plassering er en fjerdeplass, og målet er å forbedre det i år, sier han.
I fjor deltok ikke Andreas i VM-runden i Finland, men han har fått forberedt seg svært godt til årets utgave. Det skyldes blant annet at Rally Finland har vært et utfordrende løp for Hyundai Motorsport, noe de i år har tenkt til å gjøre noe med.
– Hyundai har ikke hatt de ønskede resultatene her tidligere, og jeg har forstått at det har vært et utfordrende løp for bilen. Med mange testdager i Finland i forkant av konkurransen, så håper jeg vi kan klare å få til et bra oppsett på bilen, noe som er helt avgjørende for å lykkes her.
– Et oppsett som passer for raske, brede veier med dårlig grep er viktig for selvtilliten. Alt handler om å stole på bilen og seg selv i dette løpet. Det er et utrolig kult løp når man er trygg på bilen og notene, forteller Andreas.
Rally Finland skiller seg ut som det raskeste løpet i VM, nå som Rally Polen ikke er på VM-kalenderen.
– At det går fort er i og for seg greit, men festet er så dårlig. Jeg digger Rally Polen, som er like raskt, men der er festet godt. Jeg synes Rally Finland er et vanskelig løp når det gjelder å kjøre fort og samtidig være komfortabel. Men nå har jeg hatt testet mer enn jeg aldri tidligere har gjort foran dette løpet, så jeg tror det vil hjelpe veldig, understreker Andreas
Han krysser samtidig fingrene for at han kan få et problemfritt løp etter en sesong med mye uforskyldt motgang.
– Det hadde vært innmari gøy å få til ett løp uten tekniske problemer, hvor vi forhåpentligvis kan fighte i toppen. Podium hadde vært helt fantastisk, og det er målet vårt, slår han fast.
Andre nordmenn påmeldt til Rally Finland er Citroën-fører Mads Østberg og Skoda-fører Ole Christian Veiby som kjører i WRC2-klassen.