-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Veiby gir gass i Tyskland
I Rally Finland fikk Ole Christian Veiby oppleve en real smell. Nå er han klar for nye eventyr i Tyskland.
![Veiby gir gass i Tyskland](https://image.bilnorge.no/1647601.webp?imageId=1647601&width=960&height=496&format=jpg)
Ole Christian Veiby har ristet av seg smellen i Finland, og er klar for å gi gass i Rally Tyskland.
Det er heldigvis ikke ofte rallyførere opplever like brutale smeller som det Ole Christian Veiby og kartleser Stig Rune Skjærmoen opplevde i forrige VM-runde. Men Kongsvinger-duoen har ikke latt seg skremme, og var raske med å sette seg inn i rallybilen igjen.
– Vi hadde en test fredag og lørdag, og det synes jeg gikk veldig bra. Vi hoppet rett inn i bilen, og ting fungerte med en gang, sier den norske Skoda-føreren.
I Rally Tyskland stiller han til start som privatfører med det finske Printsport-teamet i ryggen. Det gjør at han kan senke skuldrene og bare suge til seg maksimalt med lærdom, i og med at han ikke kjører om VM-poeng for Skoda.
– Jeg har bare kjørt VM-runden i Tyskland én gang tidligere, og det blir derfor viktig å få enda mer erfaring fra løpet. Det er et veldig krevende asfaltløp. Siden vi ikke tar poeng i VM, kan vi kjøre vårt eget løp, tenke på oss selv og utvikle oss på asfalt, sier Ole.
– Alle VM-løp er i og for seg spesielle, men Tyskland er likevel noe eget. Skulle det begynne å regne, blir det ekstra utfordrende, sier han.
22-åringen forteller at de kommer til å oppleve mange forskjellige type veier i løpet av helgen.
– Fredagens etapper foregår gjennom vinranker i Moseldalen, mens vi på lørdag kjører på betongveier i som er bygget for treningen med tanks. Søndag avsluttes det hele på asfaltveier gjennom skogen, forteller han.
Selv om det er et vanskelig løp, beskriver Ole det som et kult løp det er morsomt å kjøre.
– Jeg synes vi har tatt store steg på asfalt i år. Tidligere synes jeg det var vanskelig å kjempe om topptider, men i år har det løsnet. Det er moro å være med å slåss om etappeseire også på asfalt, slår rallytalentet fast.