-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Femteplass for Andreas Mikkelsen
En punktering sendte Andreas Mikkelsen ut av seierskampen i Rally Argentina. Men nordmannen avsluttet VM-runden på imponerende vis.
Den norske Hyundai-føreren ledet Rally Argentina fredag formiddag. Men ikke før han hadde advart mot de vanskelige forholdene med steiner i veien, så ble han selv et offer for nettopp dette.
En punktering ødela seiersmulighetene for ham og kartleser Anders Jæger, og sendte dem ned på åttendeplass. Deretter jobbet de seg oppover på resultatlista, og lå på femteplass etter lørdagens etapper.
Før dagens tre avsluttende etapper uttalte 29-åringen at han ikke hadde gitt opp å stjele fjerdeplassen fra Sebastien Ogier – selv om de siste fem års verdensmester hadde en ledelse på 14,8 sekunder.
Men nordmannen viste at han mente alvor, og var raskest på dagens første etappe. Han knep et halvsekund på franskmannen, som var nest raskest.
På den neste etappen var Andreas nest raskest, hele 10,5 sekund raskere enn Ogier. Dermed skilte det bare 3,8 sekunder før den siste etappen. Med noen småfeil her og der, måtte Andreas innse at Ogier ble for sterk. Det ble til slutt fire sekunder som skilte de to sammenlagt.
– Det ble en bra avslutning på et vanskelig løp. Vi slet litt med oppsettet, men gjorde noen endringer i går, og ting føltes mye bedre etter det. Da kunne jeg pushe og likevel vite hvor jeg hadde bakparten på bilen. I dag var vi raske, ser han fornøyd.
– Jeg prøvde å ta igjen Ogier, men det var vanskelig. Vi klarte bare å ta inn 10 av 14 sekunder. Uansett var det mye positivt å ta med seg fra denne dagen og videre til neste VM-runde i Portugal, hvor jeg håper på noe bedre enn en femteplass, sier Andreas.
Selv om punkteringen var en stor skuffelse, og femteplass var under pari, koste han seg på de argentinske grusveiene.
– Det er ekstremt mange tilskuere, spesielt på de siste etappene. Men vi rekker ikke å tenke så mye over det, for det er steiner over alt på de smale veiene, så vi klarer ikke å nyte atmosfæren helt. Jeg har alltid likt dette løpet, både fordi underlaget passer meg bra og på grunn av den spesielle stemningen på etappene. Jeg skulle bare ønske det hadde gått bedre denne gangen, sier han.
Med tredjeplass på den siste etappen, sikret Andreas seg med det tre ekstra bonuspoeng i VM-sammendraget. Ott Tänak i Toyota vant årets femte VM-runde, foran Thierry Neuville og Dani Sordi, som begge er teamkamerater med Andreas Mikkelsen.
Andreas ligger etter denne helgen på fjerdeplass i VM-sammendraget der Ogier topper foran Neuville og Tänak.