-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Høyere showfaktor i WRC
Nye regler skal sørge for at Rally-VM blir mer spektakulært i fremtiden.
![Høyere showfaktor i WRC](https://image.bilnorge.no/1444356.webp?imageId=1444356&width=960&height=496&format=jpg)
![<br>Selv om de nye WRC-bilene får større spillerom, blir de nok ikke like ekstreme som Walter Röhrls Sport Quattro S1 fra 1985.<br>](https://image.bilnorge.no/1444515.webp?imageId=1444515&width=960&height=636&format=jpg)
Selv om de nye WRC-bilene får større spillerom, blir de nok ikke like ekstreme som Walter Röhrls Sport Quattro S1 fra 1985.
FIA’s World Motor Sport Council, det høyeste organet innen bilsport, besluttet før helgen å innføre et nytt reglement for WRC fra 2017. Det betyr at bilene får et heftigere utseende og mer effekt.
De vedtatte endringene innebærer:
- Mer individuelt og dramatisk utseende på rallybilene takket være en aerodynamisk pakke som tillater større bakvinger, større overheng for front- og bakfangere og større sideskjørt. Bredden kan økes med 50 mm.
- Motoreffekten økes til 380 hestekrefter, fra dagens cirka 300, gjennom å tillate en større restriktor (36 mm i stedet for 33).
- Minimum-vekten på bilene reduseres med 25 kg til 1175 kg.
2017 er også året Toyota er tilbake i WRC, slik at konkurransen blir enda tøffere enn den er i dag.
WRC Promotor, selskapet som har de kommersielle rettighetene til WRC, har vært sterkt involvert i prosessen.
- Vi har hørt nøye på innspill fra TV-selskapene, og spesielt fra rallyfans som fikk si hva de mener i en fersk spørreundersøkelse. Vi gleder oss de nye reglene setter ut i livet, sier Oliver Ciesla, direktør for WRC Promotor.