-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Østberg klar for tysk asfalt
Til helgen kjøres Rally Tyskland, det første ordentlige asfaltløpet i årets sesong. Rallyet ble første gang kjørt som VM-løp i dette området i 2002, og Citroën har vunnet samtlige løp siden den gang.
Rally Tyskland byr på smale veier og hårnålsvinger mellom vinrankene i Mosel-dalen, skogkledde veier i Saarland, og betongdekke på militærområdet i Baumholder. Bilene er senket for å tilpasse seg den høye hastigheten, og de har fått andre dempere og bremser.
Mads Østberg sier:
- Jeg gleder meg til Rally Tyskland og til å kjøre DS3’n på ordentlig asfalt! Selv etter det lille vi fikk kjørte på ren asfalt i Rally Monte Carlo, kjente jeg at den bilen er god på asfalt og veldig morsom å kjøre.
- Etter halvannen dags test så vet jeg at det stemmer. Jeg kjører med et team som har et hav av erfaring med denne bilen på asfalt, så fokus på testen var å følge det oppsettet teamet mener er best samt å bli kjent med hvordan bilen oppfører seg. Istedenfor å få bilen til å passe meg, så tilpasser jeg meg til bilen! Målet er topp 5, noe jeg tror er et tøft mål – men absolutt realistisk.
På asfaltløp har hver bil også et safety-crew, som kjører gjennom alle fartsetappene kort tid før start på hver prøve og rapporterer tilbake om endringer i forhold til notene som ble laget på gjennomkjøringen.
Safety-crew for Mads Østberg og Jonas Andersson er Morten Østberg og Torstein Eriksen.
Rally Tyskland starter med shakedown torsdag morgen kl. 09:30. Totalt skal det kjøres 18 fartsprøver fordelt på fredag, lørdag og søndag.