-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Positiv avslutning på skuffende løp
Rally Portugal ble aldri som Andreas Mikkelsen hadde håpet, men nordmannen gleder seg over at hans gode venn og teamkamerat Thierry Neuville vant løpet og overtok ledelsen i VM.
Sammen med kartleser Anders Jæger var Andreas Mikkelsen optimistisk foran Rally Portugal. Og 28-åringen viste allerede fra start at han mente alvor når han hadde ambisjoner om å kjempe i toppen.
Dessverre fikk han problemer med servostyringen, og måtte bryte fredag. Dermed handlet alt om å sikre flest mulig poeng for Hyundai Motorsport, og forsøke å hente hjem poeng på Power Stage.
Andreas gjennomførte en meget sterk sisteetappe, og var raskest av de som hadde kjørt i mål. Men på grunn av sin tidlige startposisjon, visste han at det ville bli vanskelig å holde unna for de som startet etter han.
Forholdene ble bedre og bedre for hver bil, og til slutt ble han nummer seks på den siste etappen – og var dermed ikke blant de fem som fikk bonuspoeng i VM. Kun to tideler skilte han fra femteplass på den siste etappen.
– Det ble ikke den helgen vi håpet på. Selv om jeg hadde håpet på poeng på Power Stage, visste vi at det ville bli tøft med tanke på vår tidlige startposisjon. Vi prøvde det vi kunne, men lyktes dessverre ikke, sier Andreas.
– Likevel ble det en fin avslutning på løpet, og jeg vil rette en stor takk til teamet som gjort noen forandringer med bilen så den passer min kjørestil mye bedre nå. Jeg er i stand til å pushe skikkelig og levere gode etapper, og derfor er jeg optimistisk og ser virkelig frem til Rally Sardinia.
Andreas gledet seg stort over at teamkamerat i Hyundai, Thierry Neuville, vant årets sjette VM-runde. Andreas’ gode venn overtok dermed også ledelsen i VM-sammendraget – og har nå et forsprang på 19 poeng på Sebastien Ogier.
– Jeg er veldig glad på Thierrys vegne, og hele teamet fortjener dette, sier Andreas, som selv var med på å sikre Hyundai seks poeng i fabrikk-mesterskapet. Hyundai leder mesterskapet, 13 poeng foran M-Sport Ford.
Briten Elfyn Evans sikret seg andreplassen i løpet, 40 sekunder bak Neuville, mens finnen Teemu Sunninen ble løpets store overraskelse da han sikret seg sin første pallplass i WRC – 47,3 sekunder bak vinneren.
Mads Østberg tok sjetteplassen i sin Citroën mens Pontus Tidemand tok en overlegen seier for Skoda i WRC2-klassen.