-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sekundstrid på Sardinia
Da kun en etappe gjensto, skilte det fattige 0,8 sekunder mellom ledende Ogier og utfordrer Neuville. Belgieren trakk det lengste strået og leder dermed fortsatt VM-sammendraget.
For Andreas Mikkelsen ble det nok et vanskelig rally der tekniske problemer ødela muligheten for en topplassering. Men han reiser likevel hjem med en god følelse etter bruddet fredag.
– Det som skjedde fredag var utenfor min kontroll, og bortsett fra det så har vi levert etappetider helt i toppen – og det er en god følelse å ta med seg, sier han.
– Vi har tatt riktige steg med bilen, og den gode følelsen er der. Det må vi ta med oss videre, sier 28-åringen.
2018-sesongen vil ikke bli husket som sesongen hvor Andreas Mikkelsen hadde stang inn – heller tvert imot.
Rally Sardinia ble det tredje løpet på rad der han uforskyldt mest sannsynlig ble frarøvet en topplassering.
Sammen med kartleser Anders Jæger åpnet Hyundai-føreren årets sjuende VM-runde på imponerende vis. De ledet løpet med 14 sekunder på teamkamerat Thierry Neuville etter de fem første etappene.
Men etter service fredag formiddag begynte motgangen. På SS6 mistet han andregiret og ledelsen i løpet. På den påfølgende etappen mistet han resten av girene da bilen låste seg i revers – og løpet var dermed sluttkjørt med tanke på en plassering blant de 10 beste.
Han restartet løpet på lørdag, og fortsatte å levere etappetider helt i toppen, selv om han ikke hadde noe å kjøre for.
– Det er jeg veldig godt fornøyd med, for jeg vet av erfaring at vi alltid har et ekstra gir å sette inn når vi kjemper i toppen, forteller han.
Søndagens etapper handlet om å spare dekkene til den avsluttende Power Stage. Som første WRC-bil på veien ble det en utfordrende affære. Andreas måtte sette sin egen linje, som førerne bak kunne følge. Likevel holdt det til fjerde beste tid og to bonuspoeng i VM-sammendraget.
– Vi har fightet helt i front med de beste tidene, og det viser at vi er der vi skal være når ting fungerer. Power Stage var egentlig en bra etappe for oss, men det var innmari vanskelig når vi ikke hadde noen spor å følge. Jeg gjorde i hvert fall mitt beste, sier Andreas.
I målområdet fulgte han thrilleren mellom sin teamkamerat Thierry Neuville og Ford-fører Sebastien Ogier i kampen om seieren.
Til slutt var det belgieren som stakk av med den største pokalen, etter å ha slått med Ogier med 0,7 sekunder etter nesten tre og en halv times bilkjøring. Med det økte også Neuville ledelsen i VM-sammendraget.
Esapekka Lappi (Toyota) tok den siste pallplassen mens Hayden Paddon (Hyundai) ble nummer fire. Mads Østberg endte som beste Citroën-fører på femteplass foran sin teamkollega Craig Breen.
Neste VM-runde kjøres i Finland siste helgen i juli.