-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Marcus Påverud fornøyd med debut
Marcus Påverud kjørte i helgen sine første løp i serien GT World Challenge Endurance på italienske Imola. Det endte med 26. plass totalt og 7. plass i Silver Cup.
Sammen med sine teamkamerater Baptiste Moulin fra Belgia og Michael Dörrbecker fra Mexico klarte Marcus å avansere hele 19 plasser med sin Lamborghini Huracan GT3 i løpet av det tre timer lange racet. Marcus kjørte den siste timen og sikret også den beste rundetiden av de tre sjåførene.
– Plasseringsmessig er det kanskje ikke så mye å skryte av, men jeg er faktisk veldig fornøyd med dette resultatet. Å debutere i verdens hardeste mesterskap for GT-biler med 52 biler på startstrekeken er utfordrende og føles faktisk nesten skremmende, forteller Marcus.
– Vi har hatt bra progresjon gjennom hele helgen, og selve løpet ble gjennomført stort sett problemfritt bortsett fra at vi tapte noen plasseringer da vi var uheldige med timingen for det siste depotstoppet. Jeg er også fornøyd med det tempoet jeg klarte å holde den timen jeg satt bak rattet, og det var en god følelse å få målflagget.
21-åringen fra Lier og hans to teamkamerater endte på 7. plass i Silver Cup, den største av klassene i GT World Challenge med 18 biler til start. Av i alt ni Lamborghinier fordelt på de fire forskjellige klassene kjørte Marcus i mål som nr. 4.
Det ble også en intern teamkamp den siste timen av løpet, da de to bilene til VSR-teamet kom ut etter førerbytte så og si samtidig. I den andre bilen satt japaneren Yuki Nemoto, regnet som VSR-teamets mest erfarne fører.
– Jeg fikk beskjed fra teamet å slippe Yuki forbi meg, men jeg klarte å holde bra følge helt til mål og det var ikke mange sekundene han stakk fra. Dermed fikk jeg også en verdifull målestokk på eget racetempo, for Yuki har kjørt GT-racing i mange år og er en anerkjent rask fører.
Neste løp i GT World Challenge kjøres på Paul Ricard i Frankrike første helgen i juni. Løpet har en distanse på 1000 kilometer, og i kjøretid betyr det rundt seks timer.
– Jo lengre løpene er, dess bedre er det. Jeg liker å kjøre lange løp, og klarer vi å holde oss unna trøbbel har vi gode muligheter til å sikre et godt resultat.
– Så langt er jeg veldig fornøyd med teamet, både når det gjelder flinke ingeniører og god informasjonsflyt mellom alle sjåførene. Jeg kunne ikke fått et bedre utgangpunkt for å utvikle meg videre som racerfører, sier Marcus Påverud.