-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Framtid vs. tradisjon
Når Lexus i løpet av høsten lanserer den første bilmodellen med elmotor, er de så opptatt av å skåne kundene at de tar dem under begge armene og løfter dem forsiktig inn i den elektrifiserte teknologien. BMW gjorde det motsatte med i3.
Først publisert i Bladet BIL nummer 04/20.
Det skal godt gjøres å se forskjell på bensinhybride og batterielektriske Lexus UX. Selv ikke når du setter deg inn i bilen.
Lexus unnskylder seg med at kundene ikke er vant til elektriske biler og at de må hjelpes til myk overgang.
Mulig verden kjøper forklaringen, men i Norge med en kvart million elbiler på veiene høres den hul ut. BMW valgte eksempelvis stikk motsatt strategi da de for sju år siden tok i bruk eksepsjonell radikal innpakking av elektriske i3.
Kjekt med hjelpsomhet, men kanskje beskrivelsen ikke er hele sannheten, at det er noe mer?
Da moderselskapet, Toyota, gikk nye tekniske veier med hybride Prius i 1997 og hydrogenbilen Mirai 18 år senere, så skrek de om oppmerksomhet gjennom designet. Nå gjør de altså det stikk motsatte med Lexus.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon og testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.