-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Livets gleder
Enn så unødvendige Porsche Cayman T og Toyota Supra er, tilfører de to bilene utvilsomt livet merverdi. Men der stopper også likheten mellom de to.
Først publisert i bladet Bil 12-2019.
Det er ikke bare lov, men fullt ut akseptert å bruke penger på seg selv og på egobiler med sportslig uttrykk.
Valgene er fortsatt mange og noen gjør det ved å legge beslag på en av garasjeplassene med Cayman, innstengs-Porschen om du vil. Andre igjen faller for gjenoppståtte Toyota Supra.
Men hvor mye konkurrenter er de to? Hvor mange fellestrekk ligger gjemt i ulik innpakking, og hvor skiller de lag?
Etter en del mils underholdende kjøring på ganske så morsomme landeveier var konklusjonen at de to spruter av kjøreglede, men på hver sin måte - og forskjellene er langt flere enn likhetene.
Men først noen oppsummerte fellestrekk:
* Egobiler med to seter og sportslig uttrykk
* Begrenset med bagasjeplass
* Begge koster rundt millionen
* Begge er trange – du kler dem på deg
* Begge trekker på bakhjulene
* Begge har ganske bra infotainment-teknologi
* Begge har svært god styrefølelse og du vet alltid nøyaktig hvor forhjulene peker.
* Bra lyd
* Faller som en stein i bruktverdi
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.