-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Mitsubishi Colt

Colt er et navn jeg forbinder med seksløpere i ville vesten, men det betyr også føll. I nyeste versjon er Colt et ganske så sprekt føll, både design og kjøreegenskaper gir grunn til å smile. Den deler plattform med Smart ForFour som snart også lanseres i Norge, med en forventet startpris rundt 155.000 kroner. Mitsubishi Colt med 1,1-liters motor slår i så fall denne med fem tusen kroner. Vi har kjørt 1,3-liters versjonen med øverste utstyrsnivå Instyle, som har det meste man skulle ønske.
Designmessig har ikke Mitsubishi ledet an før i tiden, men de siste modeller derfra er stilige og friske. På nye Colt ser grillen og de diamantformede lyktene riktig så bra ut, og interiøret er det omtrent bare Mini og Smart som slår når det gjelder å være original. Friske farger og moderne materialer lyser opp kupeen, og smarte løsninger finnes overalt. Handleposene kan henges på kroker på seteryggene, mobiltelefonen kan puttes i lommer på setet, passasjersetet foran kan enkelt legges flatt fremover så man har et fast bord.
I Colt er det også rattmontert styring av bilstereo, med knapper på baksiden av rattet. Sidespeilene kan justeres elektrisk, den har kjørecomputer, og venstrefoten har en god fothviler. Men et par punkter trekker ned litt, A-stolpene er brede og plassert langt fram slik at de hindrer sikten noe, og gearspaken er litt for lavt plassert. I tillegg er det dårlig sidestøtte i setene foran.
Baksetet er av de mest geniale i klassen, det er 60/40-delt og hver del kan skyves frem og tilbake 15 centimeter, ryggen kan legges ned, setet med ryggen kan foldes fremover, eller tas helt ut. Pussig med det siste, siden Mitsubishi selv ikke anså det som nødvendig med uttagbare bakseter i deres egen Grandis som ble lansert tidligere i år. Men uansett, passasjerer har det godt i baksetet når det er i bakerste posisjon. Og når man er på handletur med bilen kan man skyve setene fremover for å prioritere bagasjeplassen.
Motoren på 1,3 liter og 95 hester er sprek, og ikke minst fleksibel. Den trives godt i tett bytrafikk, og lar seg ikke skremme av motorvei eller frisk landeveiskjøring. Fjæringen er mykere enn på Mazda 2, og Colt kjennes derfor mer komfortabel og samtidig engasjerende.
Colt fås også med 1,5-liters motorer, både bensin og diesel, da plusser man på ti tusen kroner på regninga. Senere kommer Colt som 3-dørs modell kalt CZ3, og det skal bli spennende med CZT-versjonen med 150 hk.
FØRERPLASS = 9
Setene har dårlig sidestøtte, ellers har Colt meget godt førermiljø med frisk stil.
PLASS = 9
Ikke den største i klassen, men imponerende praktisk og fleksibel.
KOMFORT = 8
Mykere og mer behagelig fjæring enn Mazda 2, men også litt mye støy i kupeen.
KJØREEGENSKAPER = 8
Litt vel mykt understell, men samtidig engasjerende i bytrafikk.
YTELSER OG FORBRUK = 9
Frisk og fleksibel motor, som heller ikke drikker for mye bensin.
SIKKERHET = 9
Foreløpig ikke testet i Euro NCAP, men kommer med mye sikkerhetsutstyr.
PRIS OG UTSTYR = 10
Veldig mye bil og utstyr for pengene.
LES VIDERE:
- Mazda 2
- Konklusjon
- Priser og tekniske data