-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg: Skoda Yeti
Hei Duster, ta en Mokka! Vel, det er neppe en gangbar tiltaleform i FN. Men det er et faktum at hele seks nasjoner – et mini-FN – står bak disse fire firehjulsdrevne testbilene, hvor Duster og Mokka representerer nyhetene.
- Innledning
Nykommeren Opel Mokka er den minste av testbilene, men som liten SUV fungerer den bra. Den har et tiltalende førermiljø, de beste kjøreegenskapene og et høyt utstyrsnivå. Den beskjedne plassen og et moderat komfortnivå holder Mokka borte fra førsteplassen i testen.
Mitsubishi ASX er et reelt alternativ, både når det gjelder plass og pris. Mens vi tidligere ved flere anledninger har kritisert Mitsubishi for å ligge høyt i støynivå på mange av sine modeller, viser ASX seg frem i dette selskapet med de laveste desibeltallene.
Dacia Duster scorer høyt på pris, men tilsvarende lavt på sikkerhet og utstyr. Vi kan ikke med vår beste vilje anbefale en bil i 2013 som bare oppnår 3 stjerner i kollisjonstesten hos EuroNCAP. Men er det en prisgunstig og ujålete firehjulstrekker som står øverst på ønskelisten, er Duster et alternativ, også fordi den har et dugelig 4WD-system og korte overheng.
Skoda Yeti har en form som gjør at den like gjerne kan kalles en MPV som en SUV. Yeti har testens drøyeste pris, men når bilen er testvinner i disiplinene plass og komfort, og samtidig kan vise til et meget anstendig utstyrsnivå, er ikke prisforskjellen avskrekkende. Yeti virker godt sammenskrudd, og alt i alt fremstår den som «hel ved». Testlaget er enige om at Yeti skal rulle opp på pallens øverste nivå.
LES VIDERE:
- Innledning
- Dacia Duster
- Mitsubishi ASX
- Opel Mokka
- Skoda Yeti
- Testvurdering og poeng Dacia Duster
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Opel Mokka
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti
- Vårt valg