-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vårt valg
Her snakker vi om premiumbiler, altså biler som produsentene vil definere som luksuspregede statusbiler – og det skaper forventninger samtidig som vi stiller krav til at bilene skal by på noe mer enn det gjennomsnittlige.
Alle våre fire testbiler er å betrakte som statusbiler, men her handler det likevel ikke om ren luksus – her snakker vi om reale bruksbiler. Alle har tillitvekkende og solide kjøreegenskaper, og alle har akseptabelt god bagasjeplass unntatt Alfa 159 hvor bagasjerommets form er langt mer upraktisk.
I større eller mindre grad tilfredsstiller alle fire bilene våre forventninger, men det er C-Klasse som sanker sammen færrest poeng. Samtidig har den heller ikke den helt store appellen til testlaget – et testlag som har en aldersspredning fra 23 til 59 år.
Alfa 159 scorer poeng på sine fine kjøreegenskaper, men taper på høyt forbruk og det nevnte bagasjerommet. Med minste mulige margin, et halvt poeng, drar Audi A4 Avant av sted med laurbærkransen foran snuten på BMW 320. Komfort og førermiljø er to av kriteriene som sørger for å sikre seieren.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo 159- Audi A4
- BMW 320- Mercedes-Benz C 200- Tekniske data