-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Vårt valg
Her snakker vi om premiumbiler, altså biler som produsentene vil definere som luksuspregede statusbiler – og det skaper forventninger samtidig som vi stiller krav til at bilene skal by på noe mer enn det gjennomsnittlige.
Alle våre fire testbiler er å betrakte som statusbiler, men her handler det likevel ikke om ren luksus – her snakker vi om reale bruksbiler. Alle har tillitvekkende og solide kjøreegenskaper, og alle har akseptabelt god bagasjeplass unntatt Alfa 159 hvor bagasjerommets form er langt mer upraktisk.
I større eller mindre grad tilfredsstiller alle fire bilene våre forventninger, men det er C-Klasse som sanker sammen færrest poeng. Samtidig har den heller ikke den helt store appellen til testlaget – et testlag som har en aldersspredning fra 23 til 59 år.
Alfa 159 scorer poeng på sine fine kjøreegenskaper, men taper på høyt forbruk og det nevnte bagasjerommet. Med minste mulige margin, et halvt poeng, drar Audi A4 Avant av sted med laurbærkransen foran snuten på BMW 320. Komfort og førermiljø er to av kriteriene som sørger for å sikre seieren.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo 159- Audi A4
- BMW 320- Mercedes-Benz C 200- Tekniske data