-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Norske nybilpriser: +2,2%
Våre venner i eurocarprice.com fortsetter å registrere bilpriser over hele Europa, og sette dem i sammenheng, både over tid og geografisk. For det siste året, ut mars, økte norske nybilpriser med 2,2 prosent, forteller de. Det er mindre enn Europa-snittet.
I det hele tatt begynner nybil-prislisting å bli ganske meningsløs. Listepriser er av interesse for de aller færreste akkurat nå, selv om den kanskje fremdeles er utgangspunkt for pruting. Men med nybiler formidlet gjennom supermarkeder, og bilforhandlere (i Tyskland) som kan gi opp til 30 prosent på nypris, er bildet forholdsvis kaotisk, for å si det mildt.
Slike tendenser er umulig å fange opp på denne type statistikker, slik at de egentlig ikke kan brukes som annet enn en indeks for nivå, ikke for verdi. Alternativet måtte være å intervjue hver eneste bilkjøper om hvor meget han egentlig har betalt for den nye bilen sin. Det bildet vil antakelig bli like forvirret som om du intervjuer passasjerer på et fullt fly om hvor mye hver har betalt for akkurat den samme turen.