-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elvis i BMW
En av attraksjonene på Pebble Beach akkurat nå er en av bilene til Elvis. Oppsiktsvekkende, fordi den ikke er en Cadillac, men en gjenfødt BMW.
En av museumsjuvelene fra BMW-historien er de V8-motoriserte sportsvognene fra 50-tallet, der den åpne, 507, naturligvis er den gjeveste.
Og den mest sjeldne. Bygget i 254 eksemplarer mellom 1955 og 1959. Omtrent den tiden da Mercedes var klare til å overta BMW-fabrikkene for å gjøre dem om til deleprodusenter.
Men det gikk heldigvis ikke slik, BMW ble etter hvert større enn Mercedes, og de gamle minnene begynte å tilhøre det edleste blant veteraner.
Derfor var det ikke noe rart at de viste et rødt 507-vrak på museet sitt i München for noen år siden. Selv en eldgammel, neglisjert bil som har stått på et støvete lager i 40 år kan være vakker, og når den attpåtil har en historie …
Nå fortelles historien for alvor, og bilen er bedre enn ny der den er sendt til den neglesaksklippede plenen på Pebble Beach. Verdens sentrum for støvkoster disse dagene.
Den bilen BMW har med seg er nemlig den totalt oppbygde bilen som Elvis kjørte noen år.
Fanfare!
Det følger med en lang og innfløkt historie her, man skulle tro at dette var teksten til en auksjonskatalog – men det ser ikke ut til at bilen er til salgs.
Smakløs
Selv skjønner jeg ikke hvorfor dette er en spesielt spennende bil fordi den har tilhørt han som egentlig er synonym med blinge Cadillacer.
Og med en moderne Stutz Blackhawk som favoritt, har han ikke akkurat sendt en sterk søknad om å komme på listen over de med god smak i kjøretøy.
Men nå er den altså her, om skal omgis med vanvittig masse hype de kommende dagene.
Selv er jeg ikke en gang sikker på at han eide den. BMW-dokumentene virker riktignok ganske overbevisende, men jeg har alltid trodd at han ikke hadde kjøpt bilen, men leaset den da han var soldat i Tyskland.
Leaset?
Og ikke bare det, de historiene jeg til nå har festet lit til, forteller at han byttet leasing-objekt underveis, fra en hvit til en rød utgave. Samma for meg …
Hva som egentlig er minst like morsomt er at den Mercedes 600 bilen «tidligere eier Elvis Presley» som ble solgt av Bonhams for ti års tid siden, ikke oppnådde noen spesielt høy pris.
Og enda morsommere – en av de siste bilene Elvis eide før han ble sendt til Tyskland var en burgunderrød Messerschmitt.
De små trehjulingene der hele toppen så ut som den var hentet fra et jagerfly. Han byttet den bort mot to timers raid i klesbutikken til han som overtok den – og som fremdeles eier den.
Min favoritt greie med hensyn til Elvis og biler? Den vanvittige sangen Leonard Cohen gjør om Rollsen til Elvis på en gammel skive med Was (Not Was) med Iggy Pop som bakgrunns-vokal.
Det skal BMW ha. Jeg var ikke maksimalt opptatt av deres Pebble Beach sensasjon, men den brakte mange hyggelige assosiasjoner. Selv om min egentlige holdning til «Kongen» er at du gjerne kan Returne ham til Sender og «Bedre Never enn Now».
(Hvor mange flere har jeg gjort meg upopulær hos nå?)