-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Endelig: den nye Bugatti
Niniette blir navnet på den nye Bugattien. Det debuterer i Monaco neste år.
Det er egentlig et logisk navn, Niniette var Ettore Bugattis kjelenavn på datteren Lidia. Og at det dreier seg om en båt er også logisk – Bugatti var med på en rekke racer- og luksusbåter i 30-årene.
Nå har altså VW-filialen Bugatti i Molsheim slått seg sammen med Palmer Johnson (hovedkvarter i Monaco) for å bygge den ultimate luksusyachten.
Palmer Johnson har nesten like lang, og like god, historie som Bugatti. De startet i 1918, selvfølgelig først med trebåter og en rekke berømte seilbåter, og har alltid ligget i forkant av teknologisk utvikling.
Den båten de bygget for den spanske kongen på slutten av 70-tallet, var verdens raskeste yacht i hele ti år, før noen tok den igjen.
Nye materialer
Aluminium var lenge et foretrukket materiale inntil de nå har begynt å bygge skrog i karbonfiber, og de har gått mange nye veier i arkitektur, som gjør at produktene derfra kanskje ser litt annerledes ut.
Båten de gjør sammen med Bugatti dominerer bildet omtrent like mye som Bugattis biler, og det påstås fra begge samarbeidspartnerne at mange styling-ideer er hentet fra de klassiske Bugattiene, først og fremst Type 41, Royale.
Man trenger kanskje en slik forklaring når man må fortelle at prisen er fra 2 millioner euro og oppover.
Men, det skal designerne ha, de har i hvert fall klart å kombinere to-farge oppskriften som har fulgt Bugatti nesten fra tidenes morgen opp til Veyron.
Flere størrelser
I motsetning til bilene kan båten fås i forskjellige størrelser. Fra 41 fot opp til 88. For en som ikke er veldig god på å sette sjøbein, ser det ut som om skroget er i tett slekt med Palmer Johnsons SuperSport serie – men de er meget større (opp til 72 meter).
Den midterste av Niniettene, 63-foteren, har en salong oppe som måler 63 kvm. Og en under dekk på 43 kvm, pluss soveplass for inntil fire og dessuten en hytte til mannskap.
Ingen av de tre modellene er fartsfantomer på linje med Veyron, eller den kommende Chiron. Riktignok er det ikke fortalt noe om maskinavdelingen i Niniette, men det fortelles at toppfarten er 30 knop (SuperSport byr på 38).
Men uansett lengde og motor, det vil ta et års tid å bygge ditt eksemplar. Og hvis du vil se nærmere på den før du bestiller, så treffer du den nok på båtshow i Monaco eller Cannes neste år.