-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cadillac viser selvkjørinteriør
Hvordan vil fremtidsbilen se ut når man ikke lenger trenger ratt og pedaler? Cadillac gir en forsmak på CES, men merkelig nok kun med plass for to.
Nå sto ikke Halo InnerSpace Concept fysisk i Las Vegas – presentasjonen ble kun foretatt virtuelt.
Dette er den tredje i en serie helautonome Halo kjøretøy fra Cadillac, de første to debuterte på fjorårets CES-utstilling og inkluderte en drone med betegnelse PersonalSpace og en shuttlebuss kalt SocialSpace. En fjerde med betegnelse OpenSpace skal vises senere.
Årets Halo-konsept gir et innblikk i hvordan en privat selvkjørende bil kan se ut. Den er selvsagt elektrisk, men har av en uforklarlig grunn kun plass til to personer. Bagasjeplassen virker også svært begrenset for en bil med såpass rause dimensjoner.
Seteposisjonen er lav, men designerne har laget spesielle dører og svingbare seter som skal lette inn- og utstigning.
Foran de to om bord er det tradisjonelle dashbordet erstattet av en stor skjerm hvor de kan hygge seg med filmer eller sosiale medier i stedet for å følge med på trafikken.
Foreløpig har selvkjørende biler en ganske vag fremtid, men moderne biler får stadig nye hjelpemidler som gjør at sjåføren kan overlate mye av kjøringen til automatikken. Før autonome biler kan settes på veien må også en modernisert infrastruktur på plass.