-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Cadillac viser selvkjørinteriør
Hvordan vil fremtidsbilen se ut når man ikke lenger trenger ratt og pedaler? Cadillac gir en forsmak på CES, men merkelig nok kun med plass for to.
Nå sto ikke Halo InnerSpace Concept fysisk i Las Vegas – presentasjonen ble kun foretatt virtuelt.
Dette er den tredje i en serie helautonome Halo kjøretøy fra Cadillac, de første to debuterte på fjorårets CES-utstilling og inkluderte en drone med betegnelse PersonalSpace og en shuttlebuss kalt SocialSpace. En fjerde med betegnelse OpenSpace skal vises senere.
Årets Halo-konsept gir et innblikk i hvordan en privat selvkjørende bil kan se ut. Den er selvsagt elektrisk, men har av en uforklarlig grunn kun plass til to personer. Bagasjeplassen virker også svært begrenset for en bil med såpass rause dimensjoner.
Seteposisjonen er lav, men designerne har laget spesielle dører og svingbare seter som skal lette inn- og utstigning.
Foran de to om bord er det tradisjonelle dashbordet erstattet av en stor skjerm hvor de kan hygge seg med filmer eller sosiale medier i stedet for å følge med på trafikken.
Foreløpig har selvkjørende biler en ganske vag fremtid, men moderne biler får stadig nye hjelpemidler som gjør at sjåføren kan overlate mye av kjøringen til automatikken. Før autonome biler kan settes på veien må også en modernisert infrastruktur på plass.