-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Cadillac viser selvkjørinteriør
Hvordan vil fremtidsbilen se ut når man ikke lenger trenger ratt og pedaler? Cadillac gir en forsmak på CES, men merkelig nok kun med plass for to.
Nå sto ikke Halo InnerSpace Concept fysisk i Las Vegas – presentasjonen ble kun foretatt virtuelt.
Dette er den tredje i en serie helautonome Halo kjøretøy fra Cadillac, de første to debuterte på fjorårets CES-utstilling og inkluderte en drone med betegnelse PersonalSpace og en shuttlebuss kalt SocialSpace. En fjerde med betegnelse OpenSpace skal vises senere.
Årets Halo-konsept gir et innblikk i hvordan en privat selvkjørende bil kan se ut. Den er selvsagt elektrisk, men har av en uforklarlig grunn kun plass til to personer. Bagasjeplassen virker også svært begrenset for en bil med såpass rause dimensjoner.
Seteposisjonen er lav, men designerne har laget spesielle dører og svingbare seter som skal lette inn- og utstigning.
Foran de to om bord er det tradisjonelle dashbordet erstattet av en stor skjerm hvor de kan hygge seg med filmer eller sosiale medier i stedet for å følge med på trafikken.
Foreløpig har selvkjørende biler en ganske vag fremtid, men moderne biler får stadig nye hjelpemidler som gjør at sjåføren kan overlate mye av kjøringen til automatikken. Før autonome biler kan settes på veien må også en modernisert infrastruktur på plass.