-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Cadillac er Matrix-stjerne
Nå fikk ikke Matrix Reloaded spesielt god omtale fra sin Europa-premiere i Cannes. Men de av oss som ser på Moss som en Karl Marx og ikke som en religiøs figur, skal nok se den i alle fall. Og da vil vi også oppleve Cadillacer som sterke supportere både for heltene og for de andre.
GM regnet selvfølgelig med et product placement kupp da de landet kontrakten om bil-leveranser til oppfølgeren til første, 1999 Matrix-filmen. En skikkelig blockbuster, med 450 millioner dollars på bunnlinjen , og de unge og hippe blant rekordmange tilskuere.
For Generalen var denne jobben så viktig at selv om de bare hadde to Escalade EXT-prototyper tilgjengelige da filmingen skulle starte, og at de CTSene de hadde var prototyper (begge modellene var fremdeles et stykke unna produksjon) fikk de flyttet CTSer fra produktuviklingslaboratoriene, og de fikk bygget om Chevrolet Avalancher slik at de ble helt Escalade på utsiden. Men siden det var på utsiden, måtte de også bygge to skikkelige Escalade-interiører i tillegg. 50 andre GM-biler ble for øvrig også stilt til produsentenes disposisjon.
Bilene ble sendt til filmprodusentenes egen motorvei, som ble bygget på en gammel marinebase i California. Litt over 3 km spesialbygget highway var åpenbart også med på å gjøre det man kaller historiens råeste bilscener mulig. Og da tar man med både Bullitt og The French Connection. Nå er det jo ikke akkurat de visuelle effektene anmelderne klager over, så vi kan nok trygt regne med at akkurat disse bitene er i orden.
Ellers holder Cadillac trykket, takk. XLR, to-seteren er snart klar, den skal selge 5000 enheter i året, men her snakker vi om flaggskip og ikke volum. Den nye SRX, en mellomstor SUV skal opp i 35.000 eksemplarer og her er det så masse tilleggsutstyr og alternativer at man nesten hører myntene klinge før noen kontrakt er skrevet. Dessuten kommer den fjerde utgaven av Escalade snart, med 20 tommers hjul og et nytt interiør regner Cadillac med at den vil rule dette segmentet. Filmen har premiere på norske kinoer i kveld.