-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Kia viser todelt konsept
Kia skal stille ut en konseptbil på den store elektronikkmessen CES som åpner i Las Vegas 8. januar. Her vises både nær og fjern fremtid.
Kia gir ingen detaljer om selve bilen, annet enn at den er el-drevet, og representerer neste steg i merkets pågående reise mot elektrifisering. Selv om bildene er mørke, avslører de at konseptet er basert på Niro.
Og da blir jo det hele litt mer interessant, for Niro er så langt lansert i to hybrid-utførelser – med og uten ladekabel. Og vi vet at en tredje utgave er på trappene, en ren elbil.
Kia Niro deler plattform og det meste av innmaten med Hyundai Ioniq, og vi vet et denne er blant elbilene på markedet med lengste rekkevidde, i alle fall så lenge vi befinner oss på et prisnivå som er oppnåelig for folk flest. En kompakt el-SUV kan utvilsomt bli en hit i Norge.
TEST: De nye folkebilene
Men påskuddet for Kia til å stille ut denne bilen på verdens største elektronikkmesse, og ikke på en bilutstilling, er for å vise noe av den fremtidsteknologien de jobber med.
Ifølge en forhåndsmelding inneholder konseptet en meget avansert «human-machine-interface» (HMI) og et avansert «bevegelses-grafisk» lys-system. Og selvsagt får vi et gløtt av fremtidens autonome teknologi.
I tillegg til konseptbilen skal Kia vise tre interaktive cockpiter med eksempler på hvordan de skal fase inn ny teknologi som skal forbedre kommunikasjonen mellom passasjerer og kjøretøy.
Dette inkluderer nye, avansert HMI-funksjoner og det de betegner som «verdens første in-car 5G oppkobling».