-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dystert foran Detroit
De to store amerikanske har ikke mye å feire når Detroit-utstillingen i dag åpner sine dører. Med nedgang også i desember, har GM og Ford sine laveste markedsandeler hjemme noensinne.

GM gikk 4,4 prosent tilbake i fjor og endte med en markedsandel på 26 %. Ford gikk tilbake med 4,7 prosent og endte på 17,4. Men det er ikke riktig å snakke om en voldsom tilbakegang for amerikansk bilproduksjon. Både Chrysler, Toyota, Honda og Nissan har stor produksjon i USA, og alle merkene kunne vise fremgang i forhold til 2004.
At personbiler solgte mer enn trucks for første gang siden 1981, er dels et bevis på at amerikanerne er mer følsomme overfor bensinpriser enn man trodde, og dels en forklaring på GMs og Fords tilbakegang. De to er vel mer enn noen av de andre avhengig av trucksalg for å få tallene til å gå i svart.
GMs eneste trøst er vel at Chevrolet igjen solgte flere biler enn Ford. Siste gang det skjedde var i 1986. Fantastisk, sa Mark LaNeve, GMs ansvarlige for salg i Nord Amerika, men vi kommer ikke til å bruke tid, penger og energi på å feire det. I fjor vant Chevy med 17.000 biler, året før endte Ford snaue 19.000 biler foran. Det er trangt på toppen.
Totalt økte det amerikanske nybilmarkedet med noe under en prosent i fjor. Men måten noen av disse 17 millioner bilene ble solgt på, tyder på at det naturlige markedet lå et godt stykke under det som ble resultatet.
LES OGSÅ: