-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
GM med spesialinnsats
I årets designkonkurranse, en god tradisjon i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles, deltar GM med tre politibiler som hver har sin dedikerte oppgave.
Bilutstillingen i Los Angeles åpner til helgen, og som vanlig har de fått med noen av de store bilfabrikkenes toppdesignere på å drømme seg inn i fremtiden. I år er temaet «Politibil som møter behovene i 2025».
Det er også ganske vanlig at arrangørene har fått med seg kjente designere som dommere for å finne det mest vellykkede forslaget, men i år er dommerkollegiet forsterket med en tidligere politimann fra California – som for sikkerhets skyld også er en av USAs store bilsamlere.
En fagjury som behersker alle fag, med andre ord.
De andre amerikanske fabrikkene er fraværende fra dette lille stuntet i år, men General Motors er med, som de har vært helt siden dette startet. Med GM Advanced Design i California som tenke-tank, og med veteranen Frank Saucedo i sjefsstolen.
Med seg har han blant andre Darren Luke, en amerikaner som lenge var hos Opel. Han var blant dem vi fikk til å jumpe ned i et svømmebasseng i Marseille en gang i forbindelse med lanseringen av Opel Antara – en bil han hadde jobbet med. Kjekk fyr.
Der Honda jobbet seg frem til Drone Squad, har den store gjengen til Saucedo selvfølgelig kommet frem til en Volt Squad. Og her er det en virkelig Squad det dreier seg om, vi snakker nemlig tre forskjellige kjøretøy.
Designerne har tatt utgangspunkt i politioppskriften: Observer, Forfølg og Grip inn. Hvert kjøretøy er designet rundt en av disse oppgavene. På denne måten skal slagkraften økes ved hjelp av spesialisering uten kompromisser.
Bilene er tegnet med California Highway Patrol logo, slik at ingen skal være i tvil om hvor innsatsen er tenkt.
Selvfølgelig er alle de tre bilene bygget rundt drivlinjen til 2025-Volten.