-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Slutt å bekymre deg for takhøyden
Mange har opplevd å ripe opp bakluka etter å ha åpnet den i garasjen. Nå tilbyr Chevrolet en smart løsning for de som vil unngå slike skader.
Mange har åpnet bakluka på bilen og oppdaget at den slår opp i taket i garasjen. Manuelle bakluker kan man jo åpne svært forsiktig, forutsatt at man ikke glemmer seg bort. Men hva med de automatiske lukene?
På 2010-utgaven av Chevrolet Equinox, en konkurrent av bl.a. Honda CR-V og Toyota RAV4, kan man få en automatisk bakluke med minnefunksjon.
”En bilfører åpner ofte bakluka i garasjen for å laste ting inn og ut av bagasjerommet,” sier Doug Gonsler, en GM-designer som har vært med på å utvikle den programmerbare lukkemekanismen.
”Med denne løsningen kan sjåføren konsentrere seg om det som skal ut eller inn, og glemme selve bakluka.”
Den spesielle mekanismen gjør at bakluka kan åpnes helt, eller den kan programmeres til å åpne til en spesiell høyde. Innstillingene foretas og endres like enkelt som det er å vri på et hjul og trykke inn en knapp.
En smart løsning, som sikkert vil dukke opp også på andre modeller i tiden fremover.
PS!
Nå sa vi ikke at Chevrolet var først ute med en slik løsning, for vi vet at blant annet Audi har hatt et slikt system på flere av sine modeller i en årrekke.