-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kutter nye modeller
Mitsubishi har bestemt seg for ikke å selge den nye Lancer Evolution i Norge. Daihatsu har stoppet all import fra Japan inntil kursene på yen endres, og Kia skal i fremtiden bare selge en modellserie – Ceed.
Hardner til
Bilbransjen ruster seg for et tøft år, og et av tiltakene er å begrense antall nye modeller. Bare modeller man kan selge i et lønnsomt volum skal introduseres. Adm direktør Bernt Jessen i Mitsubishi Motors forklarer hvorfor man har sagt nei til å selge den nye versjonen av Lancer Evolution slik:
- Volumet blir ikke stort nok. Vi kunne kanskje solgt et titall biler til de virkelige entusiastene. Men det koster oss dyrt å komme med en ny modell. Vi må sørge for opplæring og forhandlere må ha demonstrasjonsbiler. Vi må også ha biler – og alt-i-alt kan vi ikke bruke mye penger på en modell med lavt salg som neppe vil gi oss lønnsomhet. Vi vil heller satse på andre modeller som gir oss mer salg.
Chrysler-reduksjon
Chrysler-Dodge-Jeep skal neste år bare selge 7 modeller – 3 personbiler og 4 varebiler. Det blir personbilene Dodge Caliber og Journey samt Jeep Patrol. Varebilene blir Jeep Wrangler og Commander, Chrysler Grand Voyager samt varebilversjonen av Dodge Journey. Den blir lansert i juni.
Importen av Daihatsu blir satt på vent, og det bestilles ingen biler fra fabrikken i Japan. Årsaken er at den ville bli meget kostbar med dagens yenkurs.
Kutt for Kia og Daihatsu
- Vi vil ikke vurdere biler før yenkursen er på kr 5,50, sier adm. direktør Jan Pettersen i importselskapet. I dag er kursen på 100 yen nærmere 7,60. Innkjøpsstoppen berører ikke deler.
Kia har bestemt seg for i fremtiden utelukkende å selge biler av serien Ceed. Alt annet forsvinner. Det kommer nye Ceed varianter med et forbruk og utslipp av CO2 som slår alle grenser.
- Kia vil ha den rette kombinasjonen av lavt CO2-utslipp og lav vekt, sier Jan Pettersen. Bilene blir avgiftsvinnere.