-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Viper selges
Det er kanskje ikke overraskende at det selges Viper. En glitrende bil. Men nå er det hele produksjonen som skal selges. Kanskje.


Chrylser Building har lite med bil å gjøre. Foto: FreeFoto.com
Ut av familien?
Chrysler trenger penger. En måte å få inn litt cash på, har de funnet ut, er å selge hele Viper-pakken. Konstruksjon, fabrikk, design – det hele. Slik at Viper vil komme fra en helt annen produsent.
Hvilken produsent sier de ikke noe om. Men det er kjent at et av de store meklerhusene er rådgiver i denne dealen, så det er åpenbart mer enn bare prek.
Viper er en veteran på markedet, den ble introdusert i 1992, og jeg husker ennå eventyret da vi brukte en av disse monsterbilene for å lete etter Riksvei 66 i Norge.
Vi fant den nesten, og satte ny rekord i blitzregn nedover Gudbrandsdalen. Var det nummerskiltets nesten horisontale plassering som gjorde at vi ikke hørte noe etterpå? Eller var bildene og informasjonene på den så vanvittige at ingen trodde på dem?
Salget har vært ganske labert de siste årene, men den kom i nytt design som 2008-modell, med spennende resultater for omsetningen. Mer enn doblet omsetning ser man nå og du kan regne med rundt 1000 biler for hele året. Ikke galt for en bil som koster 85.000 dollars, som er fullstendig rå og ikke aner hvordan man staver Lxs eller Kmfrt.
Den bygges i dag i en liten spesialfabrikk av 115 virkelig dedikerte fagfolk.
Bit for bit
Dette er bare noe av Chryslers eiendommer som skal selges. Allerede er det solgt en motorfabrikk i Brasil, et designsenter i California og et konstruksjons-sentrum i Michigan. Åtte andre enheter er også lagt ut for salg.
Men hvis du mener å ha lest at også Chrysler Building er solgt, er det helt korrekt, men det har ikke noe med Chrysler å gjøre.
Denne praktfulle Art Deco skyskraperen, som er like mye et New York landemerke som Empire State Building, har Chrysler aldri hatt noe med den å gjøre, bortsett fra at det var noen Chryslerpenger i den da den reiste seg for å bli verdens høyeste bygg i 1931.
Nå er 405 Lexington Avenue kjøpt av Abu Dhabi interesser. Det er bare en måned siden Dubai-penger kjøpte General Motors bygningen i den samme byen.
Men det var virkelig en GM-bygning med masse GM folk ombord. Blant annet en stor del av PR-avdelingen. Jeg har fremdeles gode minner fra hvor kort veien var derfra til Oyster baren på Central Station.