-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Honda Civic utsolgt fra dag en
Honda Civic skrytes opp i skyene av alle som har sett og kjørt den nye modellen. I februar kommer bilene i salg – og Honda-direktør Kåre Filseth vet han får et stort problem: Skaffe nok biler.
Honda-forhandlere forbereder seg til kamp for å sikre seg nye Civic. Nå åpnes det for bestillinger og de første bilene kommer til landet i januar. Alle i Honda-organisasjonen vet at det blir mangel på biler fra dag en. Direktør Kåre Filseth i Honda Norge håper på 1000 kontrakter på nye Civic i 2006 – men kundene må forberede seg på lang leveringstid.
- Intet marked får nok biler, sier Filseth. Nye Civic er blitt en hit overalt der den er lansert. Alle land er satt på kvoter, sier Filseth. Neste år skal Civic bli den nest mest solgte Honda i Norge etter CRV.
Forhandlerne har sett bilen på et møte i Finland. De har applaudert, ikke bare bilens form og design, men også prisene som mange forhandlere har beskrevet som en meget positiv overraskelse. Ingen ser ut til å frykte at nye Civic ikke ser ut som alle andre biler i klassen. Ingen engster seg for at Civic ikke er en kopi av verken Toyota Corolla, VW Golf eller Peugeot 307.
- Markedsføringen av nye Civic har startet, sier Filseth. Det er sendt ut informasjon om bilen til rundt 800.000 husstander og om kort tid begynner den ordinære markedsføringen. Vi i Honda har alltid satset mye på magasiner og mindre på reklame på TV. Det vil vi også gjøre for nye Civic. Vi tror magasiner har lengre oppmerksomhetsverdi enn TV som bare løper forbi som et kort budskap, sier Filseth.
- Hva med Civic diesel?
- Vi har den til vurdering. Med en 2,2 liters motor er den ikke akkurat noen avgiftsvinner. Men vi har planer om å lansere Civic diesel i løpet av neste høst.