-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
DC + GM = Hybrid-kamerater
DaimlerChrysler og General Motors har annonsert at de skal samarbeide om utviklingen av et felles hybrid-system.
GM har tidligere annonsert at de planlegger hybride utgaver av sine mest populære SUVer, Chevrolet Tahoe og GMC Yukon mot slutten av 2007. Når de nå slår seg sammen med DaimlerChrysler vil de to selskapene får store ressurser til rådighet. De to gigantene holder dørene åpne for ytterligere partnere, noe som kan danne en ny standard for hybride biler, en nisje som Toyota så langt har dominert.
Teamet som skal utvikle systemet får sin base i Michigan, men de skal rekrutteres fra hele verden, sier Eric Ridenour, visepresident for Chrysler-gruppen. Systemet kan kombineres med eksisterende teknologi, som sylinder-deaktivering og moderne dieselteknologi. Chrylser-gruppen vil tilby en rekke forskjellige produkter basert på denne teknologien - først ut er Dodge Durango som vil følge hakk i hel på de to GM SUVene.
Systemet får en kompakt utførelse og skal sørge for bedret drivstofføkonomi og økt dreiemoment. Det opptar omtrent like mye plass som en tradisjonell automatisk gearkasse.
Det vi i fellesskap utvikler er i realiteten en elektrisk variabel transmisjon med to hybride moduser, sier viserpresident hos GM Powertrain.