-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Daimler Welt AG – adjø
Nå er Daimler AG strøket fra New York børsen. Dermed ser drømmen om et Welt AG ut til å være begravd.

Den 17. november 1998 ble Daimler notert på New York Stock Exchange. Da var herrene i festhumør. Dette var et par dager etter fusjonen mellom ”de to like”, Daimler-Benz og Chrysler.
Etter det har Mercedes-folket gjort meget for å presentere seg som et verdenskonsern.
Samarbeide med Mitsubishi. Ikke spesielt vellykket kan man si.
Samarbeide med Hyundai. Heller ikke en av de største suksess-historiene i bransjen.
Det var styreformann Jürgen Schrempp som var sjefforkjemperen for det globale nettverket. Han la seg tett på nye børsregler som kom for 12 år siden og som gjorde det mulig med globalt håndterte aksjer (global share).
Ikke særlig vellykket det heller, viste det seg.
Nå er ikke Daimler det eneste tyske selskapet som har trukket seg fra NYSE. Av store tyske selskaper er det vel bare Deutsche Bank, Siemens og et par andre som er tilbake.
Daimler sitter igjen som et regionalt selskap, solgt over disk i Frankfurt og Stuttgart. Og sparer mange penger, og mye tid, på å slippe unna det utrolig krevende amerikanske børsreglementet.
Men det er et annet argument som også er viktig. Dersom man er notert i NY, er det mye enklere å gå til rettssak mot selskapet (overdrevne amerikanske skadeerstatninger for eksempel) eller bli innblandet i den type korrupsjonssaker som Daimler nettopp har tilbakelagt.
Den endte med at de måtte sende en sjekk på 185 millioner dollar til amerikanske børskontroll-myndigheter.