-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
DC: 100.000 BC i 2015
Stadig flere bilprodusenter begynner å nærme seg GMs ambisiøse mål. Mens GM sier brenselcellebiler på markedet i 2010, sier nå Daimlerchrysler at de skal selge 100.000 slike i 2015 og at de kan være serieklare i 2012.
Akkurat nå har de 60 hydrogrenbrennende A-Klasse-biler, 34 Citaro bybusser og 3 Sprintere i trafikk i Tyskland, Japan, USA og Singapore. Og det var nettopp i Singapore disse nye målene kom frem, ved en konferanse der de presenterte en ny generasjon hydrogenbrukere. Nå er brenselcellene og drivverket plassert i en ny B-Klasse (bildet), og det nye utstyret tillater blant annet en dobbelt så lang rekkevidde: 400 i stedet for 200 km.
Uten at verken tyskerne, eller noen andre, sier det, kan vi nok gå ut fra at økende oljepriser er en av de mange gode grunnene til at bc-arbeidet er blitt intensivert. Linde viser nemlig helt tilsvarende interesse, de akselererer sine planer om et Tysklands-dekkende nett av hydrogenstasjoner.