-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Daimlerchrysler med plan for Brooklands-redning
Dersom dette vikelig kommer til å skje, skal jeg ta under alvorlig overveielse å begynne å skrive DaimlerChrysler og ikke Daimlerchrysler. De antyder nemlig at de kunne tenke seg å redde Brooklands.
Og selv om det aldri var noen fantastiske Grand prix løp der, aldri satte en av førkrigstidens Sølvpiler sine hjul der, er den allikevel en av de virkelig høye pålene i racinghistorien.
Men bare et minne. Etter siste krig fortsatte den industrien som hadde inntatt området sin virksomhet (Brooklands var også en viktig flyplass med masse flyindustri) og etterhånden ble grunnen overtatt av kontorbygg og supermarkeder. Man kuttet seg gjennom det som var igjen av banen og forfallet økte på.
Inntil folk med røtter i føkrigs-virksomheten der, først og fremst redaktøren av Motor Sport, William Boddy, fikk fredet deler av det som var igjen. Nå er det et godt museum der, Brooklands Society er aktive og små, små biter av banen, faktisk også deler av de enorme doserte svingene, er et sted gammelbil-løp gjerne svinger innom, bare for å få fotografert et minne fra noe som aldri kommer tilbake.
Elller ..?
Daimlerchrysler UK har fremlagt planer om å kjøpe et meget stort område av det som er tilbake, og som fremdeles trues av nye utbyggingsplaner. Der skal de sørge for at ting skal få være i fred, bortsett fra at de skal bygge sitt eget Historiske- og Teknologiske Senter. At verken Mercedes eller Chrysler har spesielle røtter i denne jordflekken nær Weybridge, ikke så langt fra London, burde ikke spille noen rolle her. Deres aktivitet høres ut som om den stemmer overens med de beste Brooklands-tradisjoner, og fredningstanken vil nok mange omfavne.
Ting tyder på at Daimlerchrysler også jobber tett sammen med både Brooklands Museum og English Heritage – det tyder på at det meste vil kunne skje i riktig ånd. Slik at heller ikke et planlagt fem-stjerners hotell, og engelsk utleveringssenter for nye Mercedeser vil være forstyrrende for den historiske aura som fremdeles ligger over området.