-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Geely, førstekinamann til Detroit
Etter all hypen de siste månedene skulle man tro at USA ble invadert av kinesiske bilprodusenter, og at derfor skulle også Detroit-utstillingen oversvømmes av dem. Det kommer én, og det blir Geely.
Andre kinesiske merker har fått meget mer publisitet og kommet med massevis av vanvittige utspill. Chery, for eksempel eller Great Wall (Hva er det for en bil du har kjøpt deg? Du, det er Store Vegg. Hvor får de slike navn fra? Litt ugreit akkurat det, han møtte ikke bare veggen nei, han møtte selveste Storeveggen!)
Den bilen den nye importøren skal satse på heter Geely 7151 CK. Både merket og modellen møtte i vi på Frankfurtutstillingen. Der var de også meget forsiktige da de fortalte om planene sine fremover. I Detroit vil de være enda mer tilbakeholdne, og fortelle at selv om de har kjøp en stand nå, kommer ikke bilen til å ankomme Amerika før i 2008 – og da først i Puerto Rico. Sent samme år, eller i 2009 skal bilene komme til fastlands-Amerika.
Det første året i USA planlegger vi å selge 50.000 biler sier John Harmer som er sjef for Geely USA. De 50.000 vil virkelig bli passet på av nesten like mange hønsemødre. Vi akter virkelig å gå inn for fornøyde kunder.
Amerikanerne kan vente seg flere kinesiske biler i årene fremover. En rekke av dem vil være merkelapper både fra GM og fra Honda. I hvert fall så lenge forskjellen i produksjonsutgifter er så enorm. I USA betaler GM nesten 74 dollar timen i lønn og sosiale utgifter til de ansatte på båndet. I Kina er prisen 3, 50 dollars.