-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Viper opp av asken
Dodge har vært uten Viper siden sommeren 2010. Men snart skal den amerikanske muskelbilen gjenoppstå.
![Viper opp av asken](https://image.bilnorge.no/1472895.webp?imageId=1472895&width=960&height=496&format=jpg)
![<br>En Viper i velkjente omgivelser på Nordsløyfa hvor den har høstet mye laurbær:<br>](https://image.bilnorge.no/1473104.webp?imageId=1473104&width=960&height=640&format=jpg)
En Viper i velkjente omgivelser på Nordsløyfa hvor den har høstet mye laurbær:
Det er ikke minst bilarbeiderne ved Conner Plant i Detroit glade for. En ny Viper betyr nemlig 150 nye arbeidsplasser i en fabrikk som har vært ute av drift siden Viper-produksjonen stanset i juli 2010.
- Neste generasjon Viper debuterer i 2012 som 2013-modell, sier Ralph Gilles, toppsjef for SRT-modellene og motorsport i Chrysler Group. - Vi er lykkelige for at vår ultimate amerikanske sportsbil fortsatt skal leve og produseres her i Motor City.
Selv om produksjonen først starter sent i 2012, begynte man å ansette medarbeidere for trening og opplæring allerede i høst.
Som en forberedelse til gjenåpningen skal Conner modifiseres for å implementere World Class Manufacturing (WCM) – et system med fokus på effektiv produksjon i alle ledd med best mulig kvalitet og produktivitet som mål.
Viper-produksjonen startet i mai 1992 ved New Mack Assembly Plant, men allerede i oktober ‘95 ble den flyttet til Connor Plant. Alle Vipere som har rullet av samlebåndet er håndbygget i små serier.
I løpet av 15 år lagde de ansatte ved Connor Plant 22.070 biler, et snitt på cirka 12 om dagen. Totalt var det produsert 28.056 Vipere da produksjonen stanset den 2. juli 2010, men nå blir det altså nytt liv i fabrikken.