-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Raskt ut av startrampa
Batterielektrisk fra Russland
Selv om Russland er off limits for tiden er det verdt å nevne at noen optimister som heter Motorinvest planlegger en lang serie lokalproduserte elbiler.
Til Russland ble det i fjor importert 3500 batterielektriske biler – halvparten kom fra VW og Tesla. Markedet er med andre ord minimalt
Men allikevel satte Motorinvest i gang med produksjon av egen elbil i fjor høst og fikk solgt 452 av dem fra salgsstart i oktober til fjorårets utgang. I samme periode produserte de 1700 biler.
Ambisjonene er større. I år skal de selge mer enn 6000 biler, neste år sier planene 12.000 og i 2025 15-18.000 biler.
De har en fabrikk i Lipetsk, en by omtrent midt mellom Moskva og Mariupol, men både fabrikken og selskapet er store hvite hull i mine notater.
Aldri hørt om dem, med andre ord.
Derfor har jeg også en følelse av at det er andre med i bakgrunnen her. Ellers lyder det helt fantastisk at noen skal komme fra ingenting og ha en linje på hele fem modeller klare, hvorav to er i produksjon nå.
Her lukter det kinesisk bil.
Evolute heter merket og til nå er det modellene i-PRO sedan og i-JOY crossover som er lansert. På Airwave seiler-festivalen i Murmansk i fjor høst – av alle steder.
De bilene som sakte og sikkert skal ut på markedet i år er i-JET, cross-coupé kaller de den, i-Van – minivan og i-SKY, også en crossover.
Selskapet har en ganske ryddig hjemmeside, fullstendig oppdatert, så det er åpenbart virksomhet der borte.
Vi behøver kanskje ikke gå inn på tekniske detaljer, bare slå fast at de oppgir 204 kW for flere av modellene, 85,9 kWt på batteriet og en WLTP rekkevidde på litt over 500 km.
Dessuten har de 0,0 % rente – har Teslas prisnedsettelse latt seg merke der også?