-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Clapton som bildesigner
Kanskje på tide at Pininfarina lærer Eric Clapton litt om å spille gitar?
Alle som er med på å bygge Ferrari-myten hadde ganske høy temperatur for noen måneder siden da en bil ingen hadde satt make til forsvant ut fra Ferrari i London med noe som absolutt så ut som Eric Clapton bak rattet.
Det siste var jo ikke helt usannsynlig, han har jo blant annet eid tre eksemplarer av 512 BB – ikke en bil for de lettskremte.
Mytebyggerne mente også å vite at Clapton lenge hadde drømt om å få klemt en skikkelig V12-motor ned i en 458 Italia, så alle trodde det var det som hadde skjedd.
Det var det kanskje også – hvem vet. I en «tilståelse» som nå har dukket opp i det offisielle Ferrari Magazine forteller musikeren alt – nesten – om den nye bilen sin. Det eneste han ikke avslører er om, og i så fall hva – noe har hendt med det mekaniske.
Men navnet på hans meget spesielle Ferrari, SP12EC, kan jo kanskje tyde på et det er flere enn 8 sylindre der nede. (Forresten et ganske fantasiløst navn når du tenker på at McLarens heter MP4-12 C.)
Bilen er et resultat av Ferraris One-Off Programme – det er ikke første gang de har laget en «offisiell» spesialutgave på basis av en eksisterende modell.
Den er, heter det, designet av Ferraris Centro Stile, sammen med Pininfarina, og lener seg på Claptons ønsker om å få noe som slektet på BB-modellen.
Vi slipper selvfølgelig ikke unna musikalske metaforer her: «Akkurat som det er viktig å finne den riktige tonen på det riktige stedet – på samme måten var den skapende prosessen bak SP12EC».
Clapton påstår faktisk at det å følge hele dette arbeidet, helt fra det han kalte et tomt lerret, «var en av de mest tilfredsstillende ting jeg noen gang har gjort».
Det høres nesten ut som han er fornøyd med resultatet. Han er nok ganske alene om det – men kan han si noe annet?
Dagens pris for en italiensk spesialmodell ligger nok på et sted mellom10 og 20 millioner kroner, du kan ikke tillate deg å være misfornøyd etter å ha blåst såpass mye.
Men jeg har vondt for å se at Pininfarina eller noen av Ferraris designere forsøker seg på å rette på noe av det Clapton har skapt.