-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ferrari krasjer BMWs Villa d'Este-party
Jålebil-extravganzaen på Villa d'Este er i BMW-regi. Foreløpig er det eneste åpenbare BMW-konsept-innslaget en motorsykkel, mens Ferrari slår til med en virkelig enestående bil.
Det er ikke ukjent at det dukker opp såkalte one-offs med Ferraris steilende hest på panseret. De som Cameron Glickenhaus lot bygge er kanskje blant de mest kjente. Og det er ikke så mange år siden Eric Clapton fikk spesialbygd sin helt egne utgave.
Men i disse tilfellene er det en eller annen prominent Ferrari-kunde som har gått til Pininfarina og bedt om å få jobben gjort der. Så har Pininfarina gått til Ferrari og bedt om å få bruke deres chassisnummer og deres logo på den bilen de har tenkt å bygge.
Svært ofte var svaret nei – men Maranello ga etter i ganske mange tilfeller.
Forholdsvis nytt er det imidlertid at Ferrari gjennomfører hele showet selv, slik de har gjort med denne.
En kunde tok med seg sin 488 GTB og antydet hvordan han egentlig ønsket den skulle se ut.
Jeg vet ikke helt….
Etter at Flavio Manzoni satte i gang med å bygge opp Ferraris første designavdeling fra 2010 har han klart å jobbe frem et helt klart Ferrari-uttrykk.
Det kan man vanskelig si at denne uttrykker. Ganske femi - og, påstås det, med inspirasjon fra gamle F40 som ikke akkurat var et høydepunkt – selv om det initiativet kom fra Enzo selv.
Men vi skal ikke se bort fra at Manzoni har fått beskjed om å bli litt mindre aggressiv igjen – akkurat som ingeniørene har fått ordre om både SUVer og elektrifisering – så kanskje forsøker han seg her med linjer som i fremtiden vil snike seg inn i Ferraris kommende produksjonsbiler.
Jeg håper - ikke.
Kunden er foreløpig bare kjent «som en med en sterk pasjon for racing». Jeg skal vedde på at når Villa d’Este fraksjonen setter seg ned til middag i kveld vil identiteten til denne Mystery Kunden være blåst for lengst, slik at det virkelig store spørsmålet vil være: Har BMW virkelig sluttet å bygge konseptmodeller til sosietetsballet sitt?