-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ferrari-sjefen er Europa-mester
En gruppe innflytelsesrike europeiske forretningspublikasjoner har utnevnt Luca di Montezemolo, Ferrari-sjefen, til Årets europeiske Manager, 2012.
EBP heter sammenslutningen av blader og aviser med hovedtrøkk på business – du finner blant annet Wall Street Journal Europe og Handelsblatt der, så dette er ikke noen samling lettvektere.
50 år fyller gruppen i år, de samler 48 publikasjoner fra 27 nasjoner – og da de satte seg ned sammen, kom de frem til at Ferrari-sjefen var han som måtte få denne ettertraktede tittelen i år.
Helt siden 1991 har redaktørene i denne gruppen valgt årets manager, og når valget i år falt på di Montezemolo ble det blant annet begrunnet med fantastisk innsats for Ferrari i de 20 årene han har ledet bedriften, og at han har klart å bygge selskapet helt om, slik at det i dag representerer en av verdens best kjente og mest ettertraktede merkevarer.
Oppskriften er enkel, sa han i en annen sammenheng for en stund siden:
- Her hos Ferrari selger vi en drøm, vi selger ikke biler. For oss er det aller viktigste å ha et skikkelig forhold til folkene våre. Til leverandørene, til forskningsmiljøene, til partnerne.
- Merkevarens kultur er helt kritisk, akkurat som det er uhyre viktig å ha passion. Når du har passion og bruker hodet og klarer å fokusere, det er da du leverer topp.
Da hederen ble gjort kjent ble det lagt vekt på at ikke bare hadde di Montezemolo snudd opp ned på hele modellpolitikken og fått Formel 1-teamet tilbake i vinnersirkelen, men han hadde også oppnådd fantastiske økonomiske resultater og doblet omsetningen uten at eksklusiviteten led under det.
At han i tillegg hadde utvidet Ferraris geografiske fotavtrykk, ble også applaudert - i dag er merket representert i 60 land over hele verden.
Men også på hjemmebane har han gjort store ting. Ferraris fabrikkområde fremheves i dag over hele verden - ikke minst på grunn av utrolig arkitektonisk innsats, og fordi det hele er blitt så meget mer produksjonsarbeider-orientert.
Faktisk har Ferrari-fabrikken vunnet tittelen «Beste arbeidsplassen i Europa» tidligere.
Redaktørene glemte heller ikke å fremheve di Montezemolos innsats som gründer og entreprenør.
Han beveger seg i forskningsmiljøer der man jobber med biomedisin eller telediagnose av trafikkdata, gjennom sitt Charme-fond kontrollerer han prestisje-merkevarer for Poltrona Frau og Cappellini, og han og hans kompiser har nettopp dratt i gang NTV, Italias første overregionale, private togselskap som snart trafikkerer hele Italia på langs med moderne høyhastighetstog.
Vel fortjent, med andre ord.