-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fiesta jubileum
Med ny Fiesta rett rundt hjørnet, feirer den gamle Fiestaen et stort jubileum.
Høyt og lavt: Det går unna ved samlebåndene i Köln
Den nye Fiesta/Fusion-generasjonen begynte å trille av båndet i Köln i februar 2002. Denne bilen har vært årsak til flere produksjonsrekorder derfra i det siste. I 2005 ble det satt ny produksjonsrekord med 403.000 biler. Ny rekord.
I fjor var tallet nesten 10.000 høyere. Ny rekord. Da de startet med denne serien var kapasiteten på fabrikken 1200 biler/dag, nå er den på 1950.
Og midt oppi de 1950 bilene befant det seg en Colorado-rød Fiesta ST 150, som var bil nr. 2 millioner. Den ga selvfølgelig anledning til en liten fest på båndet, selv om eieren, som bor i Storbritannia, sikkert kommer til å få det enda morsommere med denne lille bomben.
Ford gir oss litt statistikk i forbindelse med jubileet. 26 prosent av totalvolumet var Fusion, og mer enn 40 prosent var fem-dørs. 88 prosent av bilene har vært eksportert – til til sammen 52 land. UK, Tyskland, Italia, Frankrike og Russland er de største markedene. Men noen ender sågar på Tahiti – lenger bort fra Köln er det vanskelig å komme.
Men så kommer det virkelig spennende: I følge Ford hadde 1,2 millioner av disse 2 millionene venstreratt, mens 700.000 hadde høyreratt. Hva de siste 100.000 hadde er jeg veldig spent på.