-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fiesta jubileum
Med ny Fiesta rett rundt hjørnet, feirer den gamle Fiestaen et stort jubileum.


Høyt og lavt: Det går unna ved samlebåndene i Köln
Den nye Fiesta/Fusion-generasjonen begynte å trille av båndet i Köln i februar 2002. Denne bilen har vært årsak til flere produksjonsrekorder derfra i det siste. I 2005 ble det satt ny produksjonsrekord med 403.000 biler. Ny rekord.
I fjor var tallet nesten 10.000 høyere. Ny rekord. Da de startet med denne serien var kapasiteten på fabrikken 1200 biler/dag, nå er den på 1950.
Og midt oppi de 1950 bilene befant det seg en Colorado-rød Fiesta ST 150, som var bil nr. 2 millioner. Den ga selvfølgelig anledning til en liten fest på båndet, selv om eieren, som bor i Storbritannia, sikkert kommer til å få det enda morsommere med denne lille bomben.
Ford gir oss litt statistikk i forbindelse med jubileet. 26 prosent av totalvolumet var Fusion, og mer enn 40 prosent var fem-dørs. 88 prosent av bilene har vært eksportert – til til sammen 52 land. UK, Tyskland, Italia, Frankrike og Russland er de største markedene. Men noen ender sågar på Tahiti – lenger bort fra Köln er det vanskelig å komme.
Men så kommer det virkelig spennende: I følge Ford hadde 1,2 millioner av disse 2 millionene venstreratt, mens 700.000 hadde høyreratt. Hva de siste 100.000 hadde er jeg veldig spent på.