-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fiesta jubileum
Med ny Fiesta rett rundt hjørnet, feirer den gamle Fiestaen et stort jubileum.
Den nye Fiesta/Fusion-generasjonen begynte å trille av båndet i Köln i februar 2002. Denne bilen har vært årsak til flere produksjonsrekorder derfra i det siste. I 2005 ble det satt ny produksjonsrekord med 403.000 biler. Ny rekord.
I fjor var tallet nesten 10.000 høyere. Ny rekord. Da de startet med denne serien var kapasiteten på fabrikken 1200 biler/dag, nå er den på 1950.
Og midt oppi de 1950 bilene befant det seg en Colorado-rød Fiesta ST 150, som var bil nr. 2 millioner. Den ga selvfølgelig anledning til en liten fest på båndet, selv om eieren, som bor i Storbritannia, sikkert kommer til å få det enda morsommere med denne lille bomben.
Ford gir oss litt statistikk i forbindelse med jubileet. 26 prosent av totalvolumet var Fusion, og mer enn 40 prosent var fem-dørs. 88 prosent av bilene har vært eksportert – til til sammen 52 land. UK, Tyskland, Italia, Frankrike og Russland er de største markedene. Men noen ender sågar på Tahiti – lenger bort fra Köln er det vanskelig å komme.
Men så kommer det virkelig spennende: I følge Ford hadde 1,2 millioner av disse 2 millionene venstreratt, mens 700.000 hadde høyreratt. Hva de siste 100.000 hadde er jeg veldig spent på.