-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Flere signaler fra Fisker
Nå som Fisker er seks måneder unna at den første Ocean skal leveres, presenterer han planene om enda en ny modell. Vi har for lengst hørt om PEAR og nå kommer løftet om GT-bilen Ronin. En skikkelig 2+2.
PEAR – som betyr intet mindre enn Personal Electric Automotive Revolution – skal bygges av Foxconn i Ohio og være klar i 2024.
Imens håper Henrik Fisker at partneren Magna, som skal bygge Ocean, at de skal kunne tregange kapasiteten, fordi han sier han har så mange bestillinger på bilen.
I 2024 vil han gjerne ha ut 150.000 av dem, sier han.
Mer enn 40.000 reservasjoner har de, og de regner med det dobbelte før dette året har slått igjen dørene. Avtalen stammer fra 2020 og går på 50.000 biler neste år, med oppstart i november i år.
Men samtidig minner Bloomberg forsiktig om at en del av disse startup-selskapene som gikk på børs via såkalte SPACs, har ramlet solid i det siste.
Canoo advarer om at det kan være tvil om de har cash nok til å holde ett år til. Lordstown sier at de ikke har penger nok til å betale ut Foxconn dersom Lordstowns salg av fabrikken ikke går gjennom. Og Fisker gjentok sin overbevisning om at selskapet har nødvendig cash for ett år til.
Bloomberg Intelligence sier at både Fisker, Lordstown, Canoo og Nikola risikerer å brenne de kontantene de har før utgangen av neste år og at de alle vil trenger mer kapital – som ikke er enkel å finne for tiden.
BI minner om at (ifølge Jefferies) Tesla har hentet inn $ 23,5 milliarder – og generert nesten like meget i brutto fortjeneste – for å komme dit de er.
Da blir de 7,5 milliardene de 11 (se bort fra Lucid) elbil-SPAC-selskapene til sammen har hentet inn siden 2020, en forholdsvis beskjeden sum.
At mange av disse SPAC-selskapene kjøper produksjon for å minske investeringene er viktig. Men det bare minsker utgiftene, det fjerner dem ikke, minner Bloomberg Intelligence om.