-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Flere signaler fra Fisker
Nå som Fisker er seks måneder unna at den første Ocean skal leveres, presenterer han planene om enda en ny modell. Vi har for lengst hørt om PEAR og nå kommer løftet om GT-bilen Ronin. En skikkelig 2+2.
PEAR – som betyr intet mindre enn Personal Electric Automotive Revolution – skal bygges av Foxconn i Ohio og være klar i 2024.
Imens håper Henrik Fisker at partneren Magna, som skal bygge Ocean, at de skal kunne tregange kapasiteten, fordi han sier han har så mange bestillinger på bilen.
I 2024 vil han gjerne ha ut 150.000 av dem, sier han.
Mer enn 40.000 reservasjoner har de, og de regner med det dobbelte før dette året har slått igjen dørene. Avtalen stammer fra 2020 og går på 50.000 biler neste år, med oppstart i november i år.
Men samtidig minner Bloomberg forsiktig om at en del av disse startup-selskapene som gikk på børs via såkalte SPACs, har ramlet solid i det siste.
Canoo advarer om at det kan være tvil om de har cash nok til å holde ett år til. Lordstown sier at de ikke har penger nok til å betale ut Foxconn dersom Lordstowns salg av fabrikken ikke går gjennom. Og Fisker gjentok sin overbevisning om at selskapet har nødvendig cash for ett år til.
Bloomberg Intelligence sier at både Fisker, Lordstown, Canoo og Nikola risikerer å brenne de kontantene de har før utgangen av neste år og at de alle vil trenger mer kapital – som ikke er enkel å finne for tiden.
BI minner om at (ifølge Jefferies) Tesla har hentet inn $ 23,5 milliarder – og generert nesten like meget i brutto fortjeneste – for å komme dit de er.
Da blir de 7,5 milliardene de 11 (se bort fra Lucid) elbil-SPAC-selskapene til sammen har hentet inn siden 2020, en forholdsvis beskjeden sum.
At mange av disse SPAC-selskapene kjøper produksjon for å minske investeringene er viktig. Men det bare minsker utgiftene, det fjerner dem ikke, minner Bloomberg Intelligence om.