-
Car Purchaser
Arval AS
-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Flere signaler fra Fisker
Nå som Fisker er seks måneder unna at den første Ocean skal leveres, presenterer han planene om enda en ny modell. Vi har for lengst hørt om PEAR og nå kommer løftet om GT-bilen Ronin. En skikkelig 2+2.
PEAR – som betyr intet mindre enn Personal Electric Automotive Revolution – skal bygges av Foxconn i Ohio og være klar i 2024.
Imens håper Henrik Fisker at partneren Magna, som skal bygge Ocean, at de skal kunne tregange kapasiteten, fordi han sier han har så mange bestillinger på bilen.
I 2024 vil han gjerne ha ut 150.000 av dem, sier han.
Mer enn 40.000 reservasjoner har de, og de regner med det dobbelte før dette året har slått igjen dørene. Avtalen stammer fra 2020 og går på 50.000 biler neste år, med oppstart i november i år.
Men samtidig minner Bloomberg forsiktig om at en del av disse startup-selskapene som gikk på børs via såkalte SPACs, har ramlet solid i det siste.
Canoo advarer om at det kan være tvil om de har cash nok til å holde ett år til. Lordstown sier at de ikke har penger nok til å betale ut Foxconn dersom Lordstowns salg av fabrikken ikke går gjennom. Og Fisker gjentok sin overbevisning om at selskapet har nødvendig cash for ett år til.
Bloomberg Intelligence sier at både Fisker, Lordstown, Canoo og Nikola risikerer å brenne de kontantene de har før utgangen av neste år og at de alle vil trenger mer kapital – som ikke er enkel å finne for tiden.
BI minner om at (ifølge Jefferies) Tesla har hentet inn $ 23,5 milliarder – og generert nesten like meget i brutto fortjeneste – for å komme dit de er.
Da blir de 7,5 milliardene de 11 (se bort fra Lucid) elbil-SPAC-selskapene til sammen har hentet inn siden 2020, en forholdsvis beskjeden sum.
At mange av disse SPAC-selskapene kjøper produksjon for å minske investeringene er viktig. Men det bare minsker utgiftene, det fjerner dem ikke, minner Bloomberg Intelligence om.