-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny kollisjonspute fra Hyundai
Hyundai Motor Group har utviklet en ny kollisjonspute som skal indre at fører og passasjer smeller i hverandre ved en kollisjon.
De hevder samtidig å ha redusert vekten på puten som er installert i førersetet betydelig ved hjelp av ny, patentert teknologi.
Ved kollisjon ekspanderer puten og deler plassen mellom fører og forsetepassasjer for å unngå sammenstøt og hodeskader. Dersom det ikke sitter noen i passasjersetet vil fører beskyttes mot sidekollisjon fra høyre.
Hyundai forventer at den nye kollisjonsputen kan redusere hodeskader grunnet sammenstøt mellom de to i forsetene med 80%.
I kollisjonsputen er det installert en komponent som gjør at puten holder på formen og kan motstå vekten av passasjerene ved sammenstøt.
Hyundai Motor Group har utviklet en ny teknologi som forenkler designen og reduserer vekt på komponenten og kan dermed produsere en kollisjonspute som er cirka 500 g lettere enn tilsvarende produkter.
En mindre kollisjonspute vil gi større fleksibilitet med tanke på setedesign i fremtidige modeller.
Hyundai forventer at Euro NCAP vil vektlegge sammenstøt fra side og mellom passasjerer enda mer i sine kollisjonstester fra starten av 2020. I en slik evaluering vil den nye kollisjonsputen utviklet av Hyundai Motor Group bidra til et godt testresultat.
Den nye kollisjonsputen installeres i fremtidige modeller fra Kia og Hyundai.