Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT350H
Shelby GT350H

Shelby GT350H
Shelby GT350H

Shelby GT350H
Shelby GT350H

Shelby GT350H
Shelby GT350H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Shelby GT-H
Shelby GT-H

Leiebil-legende gjenoppstår

Ford Shelby GT350H Mustang er en av verdens mest ettertraktede samleobjekter. For 40 år siden fikk Hertz bilutleie spesialdesignet denne modellen til bruk i leieprogrammet sitt. Jubileet feires gjennom produksjonen av Shelby GT-H - H for "Hertz".

Publisert Sist oppdatert

Carroll Shelby og The Hertz Corperation kom på 60-tallet opp med den friske ideen om å gi leiebilkundene en sjanse til å kose seg med reale hestekrefter, og "Rent-A-Racer" ble et populært konsept i USA.

Det spesialdesignede monsteret GT-H skal sørge for at det samme oppnås igjen. 500 enheter skal klones i Hertz farger, svart og gull, og fordeles som leiebiler på et utvalg større flyplasser i USA, deriblant i California, Arizona, Florida, Hawaii, Colorado og Washington.

Tidligere i år lanserte Hertz sin Fun Collection - et konsept som har som målsetning at de 36 bilmodellene deres skal være morsomme å kjøre.

For å få til det spenstige resultatet 2006 Ford Shelby GT-H Mustang, var utgangspunktet en Mustang GT 4,6-liter V8 motor med 300 vrinskende hester, og GT bremser. Lakkerte kalipere kan skimtes gjennom 17" aluminumsfelger og P235/55ZR17 dekk. Deretter er det tilføyd et Shelbypanser, grill av børstet aluminium, særegen front og luftinntak på siden, kopiert fra klassiske Shelby Mustanger.

Den "slemme" lyden til GT-H skapes ved hjelp av Ford's Racing 90mm luftinntak-kit og samme eksospotte som sitter på GT500. Ford Racing Handling Pack (FR3), tuning-dempere inspirert av FR500C, senkefjærer og et stivt karosseri hjelper til i ekstreme fartssituasjoner.

Bilinteresserte reisende som søker fart og spenning kan se frem at til flyet lander og de blir plassert bak rattet på en sprek GT-H. Verdt å holde ut minst et par-tre døgn i klaustrofobiske flyseter for.

Powered by Labrador CMS