-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flunkende ny 65 Mustang
På Sema utvidet Dynacorn sitt tilbud av klassiske Forder. Nå kan du få det komplette cabriolet-karosseriet til en 1965 Mustang. Nytt!
Ford er ganske seriøs når det gjelder deler til de gamle USA-bilene. De driver et eget lisens-opplegg for folk som ønsker å reprodusere gamle biter, og de kjører en ganske skarp kontroll både med kvaliteten og markedsføringen.
Hvem som helst kan selvfølgelig hive seg ut på dette, ofte svært så lukrative markedet, men de som opererer innenfor rammen til det du kan finne på www.fordrestorationparts.com er, som regel pålitelige leverandører.
En av de med høy status i denne sammenhengen er Dynacorn som lenge har levert Mustang-karosserier for forskjellige modeller fra forskjellige år.
Nå har de jobbet seg tilbake og begynner å nærme seg grunnfjellet, med en reproduksjon av den åpne modellen av 1965-66 årgang – den opprinnelige Pony Car. Debuten på årets SEMA-utstilling vakte i hvert fall enorm interesse.
Vi er altså inne på første generasjon – den ekte Mustangen, den med små endringer for hver årgang, men altså den opprinnelige, som Henry Ford II selv foreslo, som Donald Frey omsatte til noe virkelig, og som legendariske Lee Iacocca tok under sine beskyttende vinger.
Her er det masse fantastisk amerikansk bilhistorie som Frey elsket å fortelle. Han døde, 86 år gammel på vårparten i fjor.
Administrasjonen så med skepsis på dette eventyret, men bevilgningene ble motstrebende gitt da det ble ”lovet” at bilen skulle selge rundt 80.000 eksemplarer pr. år. Den solgte to millioner på de to første årene!
Det er forresten verd å nevne at Dynacorn er nesten enda bedre på gamle muskelbiler fra GM.
Camaroer og Firebird og sågar en Chevelle cabriolet. For ikke å snakke om truck-kabiner fra 1947 til 1954. Egentlig ser de så lekre ut i sin body-in-white tilstand at man burde kunne henge dem rett på veggen.
Rundt 15.000 dollar koster disse komplette settene. Hold det opp mot retting og rustsveising og grunningsarbeide – og kom ikke med argumentet om at disse greiene MÅ være originale.
Det er tross alt forholdsvis primitivt platejern vi snakker om, selv purister må da se fornuften i bare å skifte det ut, i stedet for å forsøke å bevare.